Sabtu, 28 Januari 2012

Tips Diet Dengan 3 Jari

tangan kanan le dear..


Hujung minggu adalah hari makan-makan. Setuju?
Makan.. makanlah semasa lapar.. 
Rakyat Malaysia memang mewah dengan makanan. Ramai yang sakit sebab terlebih makan.

Mari kita ikut tips diet Rasulullah SAW, sesuai untuk semua orang iaitu:
MAKAN DENGAN MENGGUNAKAN 3 JARI. 
Jika anda sedang berdiet, makanlah dengan 3 jari iaitu ibu jari, jari telunjuk dan jari tengah. Teknik ini dapat mengurangkan kuantiti makanan yang diambil. Makanlah perlahan-lahan supaya  makanan akan terhadam dengan baik.

*Makanlah guna tangan kanan kerana ia lebih mulia daripada sebelah kiri.
Adakalanya, sebelah kiri menunjukkan lambang keangkuhan dan bongkak..

credited: dara.com April2011

updates FA Cup January 2012:
!! Liverpool 2, Manchester United 1???
takpe, tak beri kesan kepada akaun bank saya pon...


26 ulasan:

Telor Power berkata...

nak tambah 1 je : baca doa makan sebelum dan selepas.

blog-tips-kurus berkata...

Telor P,
soft reminder to muslim/muslimah sejati. thanks! :-)

Errah berkata...

tq for sharing..

blog-tips-kurus berkata...

Errah,
tq for reading! :)

LadyBird berkata...

makan gune tiga jari.. mesti dpt sikit je nasik.. ade org ckp nabi dulu mkn roti.. baginda x makan nasi.. sebab tu makan dgn menggunakan 3 jari.. makan nasi boleh ke ek gune 3 jri?

Jumir berkata...

Kalu makan tak guna jari....guna garfu....macammane?

dill berkata...

oh! saye kuat mkn. perlu wat sesuatu ni

dill.

Azham Vosovic berkata...

wah...kena amalkan ni....

3 jari ja, sure kurus! insyaallah ;)

Paris Lipton berkata...

oh really??? dua jari???

Tukang Karut berkata...

kena praktis guna 3 jari ni...

CikAnyss' :O berkata...

a'ah ! kena praktis ni , boleh kurus , yehhh

mie berkata...

fuh!!
kena ikut tips ni....
maklum la...
baru 5 kali sumbat..
dah habis..
ehehhee

ABU berkata...

ops!! aku dah terkena sbijik dgn entry ni..

semutsengal berkata...

skg ni orang suka guna sudu, amik kau tangan kiri kanan dia guna.

Edy Zaidi berkata...

masa sekolah/asrama dulu selalu amalkan makan 3 jari...skrg dah xingat dah...main bedal je...huhu

blog-tips-kurus berkata...

LadyB,
maknanya makan sikit-sikit..
org Cina boleh makan nasi guna copstik, kan??

blog-tips-kurus berkata...

wok J,
kan > afdhal gunakan jemari runcingmu..

blog-tips-kurus berkata...

dill,
ke mana perginya zat2 kamu???

blog-tips-kurus berkata...

Azham V,
cubalah dengan istiqamah. :-)

blog-tips-kurus berkata...

Paris L,
3 jari sayang.... kalau 2 jari macam nak cubit orang jek. ;)

blog-tips-kurus berkata...

TK,
berusaha!! (>.<)

blog-tips-kurus berkata...

Anyss,
macam la dia tu gemok sangat!! ;)

blog-tips-kurus berkata...

Mie,
whooooaaaa!!!
ok.. hhhmmm... ;)

blog-tips-kurus berkata...

Abu,
hehe! tak sengaja yek! :)

blog-tips-kurus berkata...

SemutS,
selalunya budak kecik > cenderung tangan kiri le..

blog-tips-kurus berkata...

EdyZ,
asrama mane tu? bagusnya cikgu dah ajar.. ;)

LinkWithin

related posts with thumbnails