Isnin, 1 Ogos 2011

Berakhirnya 1 Ramadan..

kalau tak nampak ikan, maknanya....


Salam.

'Tiada ayat seindah Al-Quran.
Tiada hari seindah Jumaat.
Tiada ibadah seindah puasa.
Tiada bulan seindah Ramadan.'
*SMS yang abang aku saya bagi & saya forward untuk semua.. 

Tahniah kepada semua yang bakal berjaya menyempurnakan ibadah puasa dengan jayanya, tanpa mengabaikan ibadah lain contohnya seperti solat fardhu. Jangan puasa je tapi tuang solat. No! No! No!

Sejam lagi masuklah waktu berbuka puasa~7.30pm waktu K.Lumpur dan kawasan yang sewaktu dengannya. Ambillah pahala sunat berbuka dengan kurma dulu. Jangan makan ikut perasaan. Bersederhana je sebab kita hanya perlukan sedikit tenaga untuk solat tarawih nanti. Mungkin anda pernah baca artikel berkenaan Hadith Palsu Kelebihan Tarawih. Tapi yakinlah, setiap ibadah yang dilakukan dengan ikhlas pasti Allah tidak akan sia-siakan. Selamat beramal.. (>.<)





28 ulasan:

NICK IRFAN berkata...

slmt berpuasa!

faiz berkata...

jom terawih plak..

James Alexander berkata...

ceit... tajuk entry mcm ramadhan dah abis je... kehkehkeh...

AmirFX berkata...

Selamat berpuasa dan menunaikan ibadah tarawikh..

Nur Misnan berkata...

selamat bersahur nanti sis...
esok kita dah puasa... dugaan
datang sudah... hu3

Prince Halilintar berkata...

slmt menjalani ibadah pada bulan ramadan ni..Ramadan pesta ibadah yg ditunggu2 oleh mereka yg benar2 beriman kpd Allah swt dgn memperbanyakkan amal dan melatih nafsu..insyaAllah =)

krole berkata...

alhamdulillah lepas da hari pertama~

blog-tips-kurus berkata...

NI,
selamat berpuasa & beramal. :-)

blog-tips-kurus berkata...

faiz,
jom! jom! :-)

blog-tips-kurus berkata...

JA,
hehe!.. puasa jangan marah-marah yek..! (>.<)

blog-tips-kurus berkata...

AmirFX,
selamat.. Insya Allah, bertarawikh & ibadah lain. :-)

blog-tips-kurus berkata...

NM,
baru start? ooooo... (^.^)

blog-tips-kurus berkata...

PH,
tq. tazkirah ringkas drpd putera pujaan Malaya ini.. :-)

blog-tips-kurus berkata...

krole,
syukurlah nak.. masa memang cepat berlalu. :-)

d_LA berkata...

selamat menjalani ibadah puasa dear^^
dengan pertanyaan, masak ke beli?? hulur2la kat sini sikit..muehehe

Kapten Atok berkata...

sekarang ni lg 7 jam bukak puasa

ghost writer berkata...

hari pertama dengan kekangan nafsu yang terbaik..hihi

meriahkan malam dengan terawih.

aleen aiden berkata...

yeah!kumpul lah point sebanyak mungkin ye dak.hee
slamat berpuasa!

blog-tips-kurus berkata...

d_LA,
dengan jawapan:
Baik MASAK SENDIRI daripada beli. huhu! dtg sini la wok.. :)

blog-tips-kurus berkata...

Kptn A,
5 jam lagi. o yeahhh!! :-)

blog-tips-kurus berkata...

GW,
hari 1, semua puasa makanya tak terasa seksa sangat. (*.*)

*Insya Allah, banyakkan amal.

blog-tips-kurus berkata...

AA,
yup! point penting untuk diguna di sana... (>.<)

~SaL IjOu~ berkata...

Salam Ramadhan al-mubarak~ =)

blog-tips-kurus berkata...

~Sal,
Salam.. :-)

Hans berkata...

moga kita semua berkesempatan menunaikan puasa penuh tahun ini

blog-tips-kurus berkata...

Hans,
Insya Allah, bagi yg tiada keuzuran..

Suhami Ahmad berkata...

selamat menjalani ibadah puasa dengan ikhlas btk =)

blog-tips-kurus berkata...

atok SA,
tq atok. Insya Allah.. i will. :-)

LinkWithin

related posts with thumbnails