Thursday, August 11, 2011

Anas Hamdi banned Ayat-Ayat Cinta

Ayat-ayat Cinta

Desir pasir di padang tandus,
segersang pemikiran hati,
terkisah ku di antara cinta yang rumit.

Bila keyakinan ku datang,
kasih bukan sekadar cinta,
pengorbanan cinta yang agung,
ku pertaruhkan.
 
Maafkan bila ku tak sempurna
cinta ini tak mungkin ku cegah,
ayat-ayat cinta bercerita,
cinta ku padamu.

Bila bahagia mulai menyentuh,
seakan ku bisa hidup lebih lama,
namun harus ku tinggalkan cinta,
ketika ku bersujud..

lirik.wordpress.com

Sedap je dengar lagu ni.. orang Indonesia ni memang pandai cipta lagu kan? Kreatif.. Berasal daripada novel, difilemkan & siap lagu ye? Aku tak tau kronologinya.. Isunya di sini, aku agak tertekan apabila Mbok Rossa tak sempat nyanyi lagu tu part korus, abang aku dah tutup radio sebab Anas Hamdi cakap macam ni:

AH: Abah, orang tu cakap 'AKU' tadi.
Abahnya: 'aku'? ok, kita tutup ye.
aku: aarrrrggghhh!!! (aku selalu mengalah dengan nephews!!)

Anas (biru), sudah 4 tahun laa..!!

25 comments:

James Alexander said...

adakah dilarang untuk menyebut aku di dalam keluarga kamu?

blog-tips-kurus said...

James A,
sort of.. :-)

*banyak DON'T list. hehe!

ORLANDO AHMAD said...

jiwang kamu ni ye...hehehe

dill said...

habis semua lagu kene ban la jawabnye. hihi~

dill.

blog-tips-kurus said...

O Ahmad,
pengaruh rakan sebaya le ustaz. hoho!

(tak sempat nak jiwang habis pon!!)

blog-tips-kurus said...

dill,
mmm.. kalau diorang ade je. (",)

Asrul "iLham" Sany said...

orang Melayu yang cipta lagu plis, plis, plis tu hebat gak ape?

(me being sarcastic haha)

blog-tips-kurus said...

AiS,
tolonglah.. jangan nyanyi lagu itu.

Unknown said...

lain kali pakai earphone.. kekekekeke

Anonymous said...

ok gelak

Lea Isnawi said...

cmtu semua lagu kena banned
lagu nasyid pun kdg2 ada sebut aku jugak
huhu

blog-tips-kurus said...

ZH,
dah lama tak pegang fon telinga.. ;)

blog-tips-kurus said...

Kpnt Atok,
mmmm... yelaa!! ;)

blog-tips-kurus said...

Lea,
suka duka memberi penerangan kepada budak bawah umur.. ;)

mykhalis said...

cakap akupun tak boleh..suci betol..wahahha

blog-tips-kurus said...

mykhalis,
anak ustaz le katakan.. ;)

AmirFX said...

Jiwang lah.. haaha.. Naper dengan word "aku"...?

blog-tips-kurus said...

AmirFX,
standard budak kecik kan kena cakap 'saya'. tak pon 'kita'.. ;)

akubiomed said...

Ingatkan ada fatwa baru yang dikeluarkan :-)

blog-tips-kurus said...

akubiomed,
haha! laalalaa.. (^.^)

si para para said...

memang di akui lirik lagu mereka memang bagus.. nyanyian mereka pun bagus..

cuma tak suka sebab apa yang mereka sampaikan tu tak kena dengan penyanyi..

contoh, mereka nyanyi lagu berunsur ketuhanan. tapi tengok la penyanyi itu sendiri... macam buat main2 je..

ni pendapat saya je ye...bukan semua macam tu..
:)

blog-tips-kurus said...

FF,
tq. macam pernah kubaca je ulasan ini.. ;)

blog-tips-kurus said...

si para para,
itu ialah fakta. memang tak kena kan..? lebih kepada komersil je..

ct said...

mcm pelik je lirik tu kalau aku tukar saya

blog-tips-kurus said...

wok ct,
hhhmmmm... 'abang' Amani la tu! (",)

LinkWithin

related posts with thumbnails