Rabu, 15 Jun 2011

Lagu JAWA HALUS & Petua Bayi Cepat Berjalan


Uyek-uyek gandu/dangu
Baby ndango mlaku
seng lajhu
koyo ...

*..... erk! lupa lirik!!

Urut-urut lutut
baby cepat berjalan
yang laju
macam ...

#semasa mendendangkan lagu ini,
kita hendaklah mengurut lutut si bayi,
 dengan harapan dia akan cepat berjalan.
Lepas tu, puaslah korang nak jaga!!


pinjam pix baby ini semasa beliau kecil!

* Petua K.Pah aka tokey kek:
atok & abah beliau menggunakan ekor ikan keli untuk melibas-libas manja  kaki si bayi, supaya cepat berjalan. (^.^)






34 ulasan:

Cikli berkata...

awas: jangan nyanyi lagu ni di kelantan...bahaya

blog-tips-kurus berkata...

Cikli,
Kenapa bro? musykil...!! (",)

puteri ain berkata...

baru tau . hehe

puanbee berkata...

ooo libas2 dgn ekor ikan keli nasib bukan ekor pari huhuu.. jiran be ebg peua bg anak makan sup kaki ayam byk2

iKhRam berkata...

kat n9 jgn nyanyi k??

hahaha.. mana dpt ini petua.. sgt melayu dan seronok utk diamalkan.. tp sayang af dah tak de lagi lepas nie.. huhuh!!

ghost writer berkata...

macam nak ingat lik apa mak aku nyanyikan untuk aku masa kecil..tapi gagal sebab aku lebih banyak dengar lagu yg mak aku nyanyikan kat adik pompuan aku..

blog-tips-kurus berkata...

puteri A,
hehe.. masih belum terlambat. :-)

blog-tips-kurus berkata...

Puan B,
makan sup itu nanti besar beliau akan rajin membanting tulang mencari rejeki halal.. :)

blog-tips-kurus berkata...

N9? kene rujuk cikli ye.
Bonda selalu nyanyi pada cucu-cucunya. peminat tegar AF??????

blog-tips-kurus berkata...

ghost w,
kau jangan kecil/iri hati dengan adikmu itu. tak 'dejavu' ke? :-)

vampire's lovex berkata...

lagu macam snsd tu ke?? huehuehue...

comel la baby nih..pinjam jap !!

blog-tips-kurus berkata...

VL,
Apakah gerangannya 'snsd' itu?

erk, sila berurusan dengan ibu bapanya yang sah yek. haha! :-)

Suhami Ahmad berkata...

aiyooo...libas pakai ekor ikan semilang...klu ganti ikan pari leh tak? erk

aleen aiden berkata...

koyo ain xtau.koya alin taula.ha3
comelnye baby sape nak pinjam!!!!!hu3


ha3,ni knape suh apdet laju2 ni?rindu lettew.heee :P

muz berkata...

cik blog-tips-kurus jom click sini ye....

CERITA FAREX CONTEST :Kami Kaki Blogging !

Kontrol Histeria berkata...

=.=" rekod lagu nak dengar. kehkehkeh

blog-tips-kurus berkata...

atok SA,
kena tanye beliau lo..
*keli la tok, bukan '9g'!

blog-tips-kurus berkata...

Aleen A,
buat tak tau je. tak yah fikir. hoho! itu baby 'New Phase'
*to ensure that u r still alive.. :-)

blog-tips-kurus berkata...

Muz,
ish! suka-suka je dia sebar VIRUS. jangan menyesal sebab TAG acik tau! wink! wink!

blog-tips-kurus berkata...

Kontrol H,
aiyo!! tak sanggup nak menSUMBANGkan lagu popular ini. (",)

d_LA berkata...

xleh thn bc komen cikli tu..hehe..

blog-tips-kurus berkata...

d_LA,
please explain. ooo.. Apa, Siapa, Bagaimana, Di mana, Berapa??!

Mohamadazhan.com berkata...

petua unik tu =)

RedVixen berkata...

wuyyo! lagu rare ni! xpenah dengar :D

KUREKURE COMEL berkata...

owh..yke....baru tau ni....hehehe...

ct berkata...

kitorg x nyanyi pun lagu tu, mlm tadi amani dh langkah 2 tapak!!!:)

Raden berkata...

aiseh..tp camna pula nk dapatkan baby???

PenDekAr LauT berkata...

kalau utk org tua yg tak kuat jln leh nyanyikan lagu ni tak???

blog-tips-kurus berkata...

MA,
haha.. uniknya orang-orang dulu.

blog-tips-kurus berkata...

RV,
'single' special edition! :)

blog-tips-kurus berkata...

Kure2 C,
tau nyanyi ke? hoho!

blog-tips-kurus berkata...

wok ct,
2 je? ek eleeeeee..!
ready pagar express itu!

blog-tips-kurus berkata...

Raden,
ish! kau kan BIDAN! mesti tauuuuu..

blog-tips-kurus berkata...

PL,
mmmm... bagi can la dia duduk berehat je.. :)

LinkWithin

related posts with thumbnails