Khamis, 26 Mei 2011

Petua Nak Cepat Baik Demam dengan Maggi Kari

apa yang MELETUP??!!


Korang dah kena demam tahun ni?
Kalau korang rase tak sedap badan, bisa-bisa, sengal, lenguh sana sini, mungkin itu petanda nak demam.. Sekali sekala demam, ok ape.. badan nak rehat la tu.. Tapi kalau nak cepat baik demam tu, boleh cuba petua Prof Fijji di bawah ini.

Bahan-bahan:
1 peket megi kari - any brand
Air untuk masak megi
Cili, bawang putih/merah
Mixed vege, fishball etc..
* yang warna hijau lime je yang wajib!
* MAGGI ialah jenama kepada mi segera yang popular.

Cara-cara:
Masak je megi tu macam biasa, macam masak megi.. Ikut kreativiti & kerajinan masing-masing yek. Disyorkan guna 3/4 je perencah kari tu. Banyak aji tu! Cara masak megi yang > adal, boleh belek telek entry lame. Perasa kari banyak rempah. Boleh membakar lemak & banyak berpeluh; cepat kebah. Insya Allah..  (^.^)

Lepas masak,sila makan & minum dengan tertib. Kemudian cepat-cepat masuk bawah selimut tebal-berkelubung! Jangan tidur terus tau! Tapi kalau dah nak tertidur, tidur aje...... 


milo dinosaur (kiri)


Prof Fijji pesan;
Wes mangan ojo turu!!

*aku pon tak pernah try petua megi ni tapi milo dino tu sedap!! :-)


16 ulasan:

Mrs.Yie berkata...

yup..betul..sangat setuju..akak pun kalau demam,mesti makan maggie untuk cepat sembuh..x tahulah apa kandungan dalam perencah maggie tu sampai demam pun boleh kebah..memang pelik..

blog-tips-kurus berkata...

Mrs Yie,
laaa.. ade testimoni rupenye! ingatkan Prof tu main2.. memang x sangka! takjubnye! (^.^)

faiz berkata...

ni btol ke tak..hehe

sahromnasrudin berkata...

wes mangan urung..ojo kesandung ya...kepingin nasi ambeng kek tanjong karang huhuhuhuhuh

Suhami Ahmad berkata...

aiyooo..betul ke ni? kalau betul pasni atok tak mau telan penadaol soluber 2bijik lagik

ct berkata...

ye ke ni? apsal dulu ms kecik2 kalo demam mak xpnh buat megi pun?

d_LA berkata...

bgn pg td mmg rasa nk demam tp naseb bek tak jd..kalo x mmg kene pulun megi la jawabnya..hehe

blog-tips-kurus berkata...

faiz,
testimoni=Mrs Yie. maklumat lanjut sila roger beliau yek. hehe! :-)

blog-tips-kurus berkata...

SN,
wes sarap kang. urong madhang tengah hari waey.. nasi ambeng kono opo enak banget?
*off-topic ni. kan entry megi?!

blog-tips-kurus berkata...

atok SA,
rosak la ginjal atok kalu asyik telan panadol tu!

blog-tips-kurus berkata...

wok ct,
mak bagi minum air hippo je pasal mase tu tak buat entry ni lagi! (*.*)

blog-tips-kurus berkata...

d_LA,
aikk?! demam tu main-main acah je ke?!

Gayahspears berkata...

nak try la..
Gayah tgh demam ni :(

blog-tips-kurus berkata...

Gayah S,
ala ciannye dia.. semoga mujarab la hendaknya. :-)

logorithm berkata...

Oh ye ker? Menarik! Kalau cam tuh... kita gigit jer cili api boleh jugak kan? Hehe...

blog-tips-kurus berkata...

logorithm,
jangan!! ni macam kartun monyet degil nak makan cili tu.. :)

LinkWithin

related posts with thumbnails