Jumaat, 6 Mei 2011

Berdoa Ditemukan Jodoh..


'Masjid Besi' tu cantik..

"Insya-Allah saya pun doa, insya-Allah Tuhan akan makbul. Saya fikir dengan berkat doa tok guru lagi, datuk-datuk, insya-Allah berjaya," titah baginda pada sidang akhbar khas di Istana Negeri di sini semalam.

"Kita tidak boleh fikir sangat sebab kalau kita fikir banyak sangat nanti 'jam' otak kita. Jadi, cara terbaik ialah kita reda, tunggu dan lihat apa yang berlaku."

Sebenarnya titah baginda Sultan Muhammad (Sultan Kelantan - Sultan Muhammad V) di atas adalah untuk soalan di bawah yek:
..Ditanya perasaan baginda mengenai isu-isu melingkari Istana Kelantan sebelum ini yang telah dapat diselesaikan dengan baik.. - Utusan Malaysia; 06052011

* kalau 'mokcik pokcik razzi' dok sibok tanye bab kaf ha wau ya nun, aku nak pinjam ayat titah Sultan Kelantan (pink) tu laaa... 
and please pray for me..  :-)
rase nak pakai contact lense!


22 ulasan:

faiz berkata...

btol tu..redah dgn ape yg berlaku..

mykhalis berkata...

doa untuk jodoh lagi lagi boleh tak?hehehe

blog-tips-kurus berkata...

faiz,
redhalah aku hanya padaMu.. :)

blog-tips-kurus berkata...

mykhalis,
hamboiii diaaaaaaa...!

Gayahspears berkata...

amboi.. tlg doakan gayah cepat bertemu jodoh jugak ya..hihi

blog-tips-kurus berkata...

GayahS,
(ni bukan twin kak Britney!)
Insya Allah.. tak lame lagi la tu. nanti jemput yek! :-)

Cik SHiNJU berkata...

bila nak tawen?? :P

blog-tips-kurus berkata...

cik shinju,
ni mokcik razzi dari mane ni? ish!

Jumir berkata...

Moga jodoh ko sampai. Amin. Dah hampir dah tu...sebenarnya.

Titisan Hujan berkata...

yer!!
doa
tu yg tbaik
da xlama dh tuuuu~~~

Mrs.Yie berkata...

soalan yg paling sensitif dalam masyarakat kita hari ni 'bila nak kawin?' 'dah lama kawin,tak ada anak lagi ke?' dua soalan ni kalau boleh janganlah di tanya..perasaan orang kena jaga :)

toyolkiut berkata...

tak jd nk tnya sbb dh tahu jwpnnya..
hehe..

sama la kita, ada jodoh nanti tentu berkeluarga jg..
alhamdulillah..

Suhami Ahmad berkata...

amin...atok doakan tips-petua moga dapat jogoh cepat.. =)

Cik Cempaka berkata...

mudah - mudahan

makcik sy pun cakap..selain dari berdoa sendiri..dia slalu mintak ustaz2 doakan, mintak orh yg nak gi mekah doakan, dan dia doa sendiri masa gie umrah, mintak ibu doakan..akhirnya bertemu jugak jodoh ^^ ^^

blog-tips-kurus berkata...

wok J,
Amiinnn.. 'hampir'? me or you? :-)

blog-tips-kurus berkata...

Titisan Hujan,
(kl sgt pns ni. tlg doakan hujan).
(*_0)

blog-tips-kurus berkata...

Mrs Yie,
(da tkr nickname ke sis?)
masyarakat penyayang lagi prihatin la katakan..! :-)

blog-tips-kurus berkata...

toyolkiut,
hehe! nak nyanyi lagu abg MZ ni; 'Insya Allah.. you'll find..'

blog-tips-kurus berkata...

atok SA,
Amiinnn.. syukran ye tok. (doa org tua ni makbul..) (*_*)

blog-tips-kurus berkata...

Cik C,
noted. tq dear. ;)

Citarasa Rinduan berkata...

assalamualaikum.
terima kasih sebab follow dan komen di blog kak ayu


ehem... kak ayu harap2 agar jodoh kita sesama islam berpanjangan

PS: thanks syer entry ya

blog-tips-kurus berkata...

k.Ayu CR
(puitisnya id)
Insya Allah.. tq sis. :-)

LinkWithin

related posts with thumbnails