Isnin, 30 Mei 2011

Amalan Untuk Mengelakkan Santau

Santau..
Makin ramai yang terkena dan sengaja nak mengenakan orang lain. Berikut dinyatakan amalan/kaedah perubatan Islam bersama Dato' Haji Ismail Kamus..
(dipanjangkan daripada kiriman emel). 

1. Sebelum pergi ke tempat makan, sila baca Surah Al-Quraisy.

2. Setelah sampai, sila baca Surah Al-Quraisy lagi.

3. Baca ayat di bawah ini (dan doa sebelum makan), tengok wajah sendiri pada permukaan air minuman. Kalau tak nampak bayang wajah tu, seeloknya jangan minum. 

 
Dgn nama Allah yang tidak memberikan mudharat,
 sesuatu di bumi & juga di langit
dan Dia Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui.. 

4. Sebelum makan, pusing pinggan sedikit dan baca Bismillah (di atas) lagi. Jika ada racun santau, pinggan akan pecah dengan izin Allah..

* Amalkan baca Surah Al-Quraisy sepanjang masa ~ untuk elakkan santau atau sebarang gangguan.

* Bismillah itu juga dikenali dengan ayat penggerak, Bismillah 5 & doa Khalid al-Walid.

* sumber & contoh cawan pecah di blog ini.

16 ulasan:

faiz berkata...

tips tg bgus sebab santau sekarang ni byk dah berlaku..

ghost writer berkata...

kenapa lah amalan vodoo nih masih nak diamalkan..kenapa tak bunuh jer..tak perlu nak seksa2.

JR Online berkata...

Santau..semoga dijauhkan Allah..

Adinda Amy Sensei berkata...

moga dijauhkan amalan santau2 ni..

Adinda Amy Sensei berkata...

moga dijauhkan amalan santau2 ni..

apik pehe berkata...

mesti amalkan selalu ni

Gayahspears berkata...

santau...
terdiam seketika...
hurmm.. arwah ayah meninggal sebab kena santau la...:(

blog-tips-kurus berkata...

faiz,
ye, untuk peringatan bersama..

blog-tips-kurus berkata...

gw,
sebab kepuasannya berbeza; santau=hidup separuh mati. so > suffer..

blog-tips-kurus berkata...

JR,
Insya Allah, dengan izin Allah..

blog-tips-kurus berkata...

AAS,
Aamiiinnnn..

blog-tips-kurus berkata...

apik p,
memang kena amalkan selalu, jgn mudah rasa selesa & leka..

blog-tips-kurus berkata...

Gayah S,
Innalillah.. semoga rohnya dicucuri rahmatNya.

Cik Cempaka berkata...

hmmmm..tips bagus ni..

mmg slalu risau pun bila nak makan kat luar..

blog-tips-kurus berkata...

CC,
seeloknya masak sendiri di rumah.. elakkan berada di tempat yang crowded. :-)

Tanpa Nama berkata...

saya difahamkn org yg ada ilmu santau, kena 'menyantau' org, kalu tidak ia makan diri.
Itulah akibat ilmu shaitan. Allahu'alam

LinkWithin

related posts with thumbnails