Ahad, 26 Jun 2011

Nasi Goreng Enjin


Nasi Goreng Enjin Special RM5.50



Kena ke seberang dulu..



Menaiki bot indah:
Caj RM1.oo atau 50 sen (mengikut jenis bot).
Dekat je, tapi tiada orang berenang untuk ke seberang itu.
Harap maklum. :-)



Inilah enjin bot itu.


* Adakah nama nasi goreng itu diinspirasikan daripada enjin bot? Kami tak sempat nak temuduga temuramah tokey kedai. Dah lapar, makan aje! (>.<) Sekian, pengalaman saya & rakan sepejabat makan nasi goreng enjin di Kuching, Sarawak.


50 ulasan:

mushroom berkata...

weyyy.. nampak sedap la.. kat KL xde jual ke? dah la lapa ni.. arghhh

vampire's lovex berkata...

spesel nye,nak makan kena naik bot dulu...


peh pehhhhh

James Alexander berkata...

la... ingatkan ade seketul enjin V8 kat dalam nasi goreng tu...


tapi, x de enjin pon x pe la... janji boleh makan... hehehe...

Bella Bell berkata...

ewwww.. sedapnya.. lapar T.T



^^

blog-tips-kurus berkata...

mushroom,
belum dijumpai di KL. :-)

blog-tips-kurus berkata...

VL,
sebab kedainya di seberang sana...
yang paling senang & murah ialah naik bot. :)

blog-tips-kurus berkata...

JA,
ish! orang apa makan V8?
nama komersil je tu, kot! (^.^)

blog-tips-kurus berkata...

Bella B,
tak tido ke makcik ni? hihi!

Cikli berkata...

kenapa enjin? ada taruk minyak pelincir ke?

Raden berkata...

naseb bek bukan ns goreng anjing

Nur Misnan berkata...

lasy year pegi sarawak
tak pernah plak dgr nasi goreng enjin
nih...

blog-tips-kurus berkata...

Cikli,
bahan-bahannya macam nasi goreng biasa. name je kot! :)

blog-tips-kurus berkata...

Raden,
hoho! tak mungkin diorang akan bagi nama macam tu di M'sia. (",)
*anjing makan nasi ke?!

blog-tips-kurus berkata...

Nur M,
kami pon baru jumpa. (macam la selalu pergi! hehe!)

hudahassan ^^ berkata...

sory nak nyebok kat cni . tembam cume nak cakap yang tembam praktikkan wrne bju , pulihkan sistem tubuh uw . dari last year ag . hehe . blog ni beshhh :)

Roza Ami Nanomiya berkata...

berenang nak ke seberang? gagah giler

blog-tips-kurus berkata...

tembam HH^^,
tq bebeh!
ooo.. ai tak praktis pon tapi untuk makluman je. :-)

blog-tips-kurus berkata...

RAN,
kami dimaklumkan bahawa pernah ada 1 kes dulu, 2 orang awam berenang sebab tiada perkhidmatan bot (dah lewat malam). Tapi hanya seorang je yang selamat ke seberang..

AmirFX berkata...

Terbongkar sudah rahsia... haha...

Hans berkata...

hahahaha
nasi goreng enjin
unik gila namanya
ekekkeke

Lirik Lagu Dimana Dimana (OST Annisa) - Jaclyn Victor, Ning Baizura & Shila Hamzah

fa10 berkata...

ayoyoyo... RM5.50 tu tak mahal ke?
ke mmg harga standard nasi goreng sekarang?

blog-tips-kurus berkata...

AmirFX,
ye ke? hihi! (^.^)

blog-tips-kurus berkata...

Hans,
unik tu la yang boleh pikat pelanggan. :-)

blog-tips-kurus berkata...

fa10,
memang macam tu la sis..
dah lama tak balik yek? :-)

Sharinginfoz berkata...

memang suka nasi goreng, tak kisah le nama apa janji sedap

pandangkedepan berkata...

nasi lemak enjin enjin semut...:D

blog-tips-kurus berkata...

Sharinginfoz,
haha! nama nasi goreng biasanya diberi sempena nama bahan-bahannya. tapi yang ni memang takde enjin.. :-)

blog-tips-kurus berkata...

pandangkedepan,
pulak! sesuka je dia bagi nama.. :)

d_LA berkata...

ape ke unik betul nm nasik tuh..hehe..jnji sedap di mkn kan

apik pehe berkata...

wahhh..pestime apik jupok nasik enjin..hehehe..turbo ado kak?ehehe

Nur Liyana berkata...

wah!!!ada byk minyak tak??kan nama enjin..guna minyak!!!eh, enjin guna minyak ke???apa yana merapu nie....hahhaha


layan je la....jom belnja yana makan nasi enjin!!!kah3

iKhRam berkata...

takutnyer nak makan nasi goreng jenis ni.. nnt nak makan.. nasi ni leh bergetar2 pulak.. cam no tu nak makan.. nasi bergerak2 kat sudu, pinggan.. haha

blog-tips-kurus berkata...

d_LA,
gimik kot! sedap! sedap! (kalau tak masin..)

blog-tips-kurus berkata...

apik p,
turbo tu, nanti apik buka gerai sendiri yek! (>.<)

blog-tips-kurus berkata...

NL,
jauh sangat nak belanja yg oittt!!
(nasib jauh!) ahakss!!

blog-tips-kurus berkata...

ikhram,
..terlebih imaginasi budak ni..!
ok je la. selamat mudah dihadam. (*.*)

Redbloodsnow berkata...

adeh! melior zie tgk nasi tu

blog-tips-kurus berkata...

Zie RBS,
bukan u senang nak pergi ke? dekat je kan? :-)

PenDekAr LauT berkata...

Apa rasa nasi goreng tu? ada yg istimewa tak.. Kongsilah...

dill berkata...

lapar tengok nasik tu

dill.

blog-tips-kurus berkata...

frankly, rasanya sedap macam nasi goreng biasa yang banyak bahan (udang, sotong, ayam + sayur)-macam yang kita buat di rumah. tapi 2nd time order, chef tertumpah GARAM kot! faham-faham jela.. isk!

blog-tips-kurus berkata...

dill,
ape lagi, jom buat nasi goreng?!
hihi! :-)

FasiHaH SupiaN berkata...

hahahaha first time jumpaa, ade gak ek nasi goreng cenggini...?

Jue berkata...

oh ptt la
heran gak nape nama nasi goreng enjin hihi
psst: stay kat swk? swkian atau perantau mcm wa? **chewah!** =)

blog-tips-kurus berkata...

FS,
kami pon! tu yang macam terpegun. hihi!

blog-tips-kurus berkata...

Jue,
kami p sana sekejap je..
*dendang perantau ke? (^.*)

Solihin Zubir berkata...

nasib baek nama je..
takut dia taruk minyak enjin je dlm nasik goreng tu.. hehe..

blog-tips-kurus berkata...

SZ,
disahkan TIDAK!
kami selamat sihat wal-afiat ni.. :-)

ct berkata...

zaman kt uitm dulu ade jgk nasik grg enjin kt seksyen 2. rm2 jek!asal usulnye, gerai tu name engine corner kot, gamai bdk2 engine suke mkn situ. terpengaruh jgk sbb murah!heheheh

blog-tips-kurus berkata...

wok ct,
oooooo.. jaman tahun bila tu?
sakan bdk2 enjin Uitm yek!? mmmm..

LinkWithin

related posts with thumbnails