Ahad, 3 April 2011

Lembu & Anai-anai ~ Punca Pemanasan Global



Kesian pada encik/cik lembu..
Kajian menunjukkan bahawa kentut dan sendawa mereka menjadi punca pemanasan global masa kini. Gas metana haiwan ini membawa kesan gas rumah hijau ke bumi. Dianggarkan 'kuasa' nya lebih 23 kali ganda > teruk drpd pencemaran asap kereta.

Walau bagaimanapun, encik/cik anai-anai berjaya mengungguli carta Top 10 kentut. Berlari jauh meninggalkan lembu & gajah.. (anai-anai berlari atau jogaton?) Sila terjah blog http://farhanazis.blogspot.com untuk keterangan lanjut.

Jika berminat untuk mengetahui > banyak fakta, boleh terjah sini:-

~ Anai-anai = Sebab diet pemakanan dan proses penghadaman (bantuan bakteria) yang lebih banyak daripada biasa, menyebabkan mereka berupaya menghasilkan gas metana yang sama banyak kuantitinya dengan jumlah yang dihasilkan oleh industri.

~ Manusia juga kentut sejurus selepas mati.

** Mari wangikan kentut !! :-)

** Jangan mengeluh mengomel cakap 'panasnye.!'  Cakaplah 'sejuk...', takpon diam aje. Bukan awak seorang yang 'sejuk'. Orang sekeliling kita pon mengalami situasi yang sama..


12 ulasan:

faiz berkata...

hahah..tak sangka anai2 yang kecik tu bley buat pencemaran..igtkan kojoeiyh runtuhkan rumah org je...

KUREKURE COMEL berkata...

yke.....baru tau ni....anai2 lg up...


jom kite wangikan kentut....hehehe...

Miss Dill berkata...

wah! power sungguh kentut anai2. macam mane nak wangikan kentut ye? ahaks

Miss Dill^^

Zik berkata...

kentut anai nie lagi dashyat... kalau manusia..hehe

Suhami Ahmad berkata...

atok kentut bau lavender tau....

blog-tips-kurus berkata...

faiz,
yg kecik tu la bahaya, macam nyamuk bawak denggi..

blog-tips-kurus berkata...

kure2 comel,
kure2 & arnab pon kentut tau! :-)

blog-tips-kurus berkata...

Miss Dill,
nak wangi, jaga makan. hehe..!

blog-tips-kurus berkata...

manusia vege no.8, non-vege no.9. klu ikut carta dlm n3 blog farhanazis.

blog-tips-kurus berkata...

tok SA,
makan bunga lavender ke?

rj Etika berkata...

tapi memang sekarang tengah musim panas gile ek? rase nak gantung je aircond g mane-mane. -.-"

blog-tips-kurus berkata...

rj E,
haha.. buatlah! tapi kesian kat tulang sum-sum nanti..

LinkWithin

related posts with thumbnails