Selasa, 28 Ogos 2012

Orang Jujur Lebih Bahagia


10 Syawal 1433H,
tengah hari...

Setakat tengah hari ini, sudah berapa kali anda menipu?
Abaikan kategori tipu sunat atau makruh..

Kalau anda kurang berbohong, anda akan hidup lebih bahagia. Malah dapat capai kepuasan hidup yang lebih tinggi. Hubungan yang lebih baik juga dapat dijalin sesama manusia. Mungkin dapat memudahkan proses menguruskan badan.. (>.<)

Kalau suka berbohong, anda mudah sakit kepala, sakit tengkuk, rasa tegang, cemas dan lain-lain gangguan kesihatan. 'Lain-lain gangguan' tu Kosmo tidak nyatakan la pulak..

Kajian di atas telah dijalankan oleh profesor psikologi Universiti Notre Dame, Amerika Syarikat; Anita Kelly. Kenapa nak menipu? Lagi kerap anda menipu, lagi orang tak percaya. Lagi banyak orang akan korek rahsia anda. MATI atau Terus Hidup? SOS..


Kosmo 26 Ogos 2012

11 ulasan:

Rain berkata...

mereka yang menipu sebenarnya tidak akan tenang tenteram dan di penghujungnya tetap berlaku jujur mengakui penipuan yang terlanjur.

akubiomed berkata...

Kalau bohong sunat macam mana pula? :-)

Tukang Karut berkata...

aku nak jujur ni... hari ni aku tak puasa...

LadyBird berkata...

:( kdg2 perlku berbohong :(

Lady Windsor berkata...

darling, i kerap menipu..menipu perasaan sendiri supaya tak teringat-ingatkan orang tu..acanne tu..hikhikhik!

Telor Power berkata...

sokong...
hidup kalau menipu memang tak tenteram lebih2 lagi nak kaver line pasal kisah tipu tu kat orang amat menyeksakan

boni kacak berkata...

hahaha.. hidup dalam penipuan memang susah.. sentiasa kena berwaspada dalam berkomunikasi sebab takut pecah tembelang.hehehe

tehr berkata...

cakap yang benar je
tak payah nak tipu2

biela bell berkata...

rasa mcm ada yg tak kena je bila menipu nie.. hohoho

Remy hazza berkata...

kalau dah menipu tu..... kepala sibuk berfikir camner nak cover line.... tu yg pendek umur tu....he3

Aujinz berkata...

kann.. kata orang, sekali menipu, kita terpaksa mencipta berjuta alasan lagi untuk menutup yang satu itu.. ermmm

LinkWithin

related posts with thumbnails