Khamis, 16 Ogos 2012

Diet Rohani - Diampun Ketika Tidur

Mencatu duit raya untuk anak-anak sedara tersayang..

**anak-anak saudara hanya berjumlah 16 orang; berumur 3 bulan hingga 23 tahun. Pengagihan pemberian duit raya perlulah lebih istimewa kepada mereka berbanding anak-anak jiran, dengan penuh adil dan saksama. Syor untuk bagi ikut kategori kolej, sekolah menengah, sekolah rendah, belum pra-sekolah dan bayi akan dipertimbangkan...

Berbalik kepada tajuk asal; Diet Rohani adalah artikel Amal Islami dalam majalah Anis (dipinjam daripada kakak sepejabat). Mesti anda sedia maklum bahawa antara doa yang mustajab ialah doa seseorang yang terungkap tanpa pengetahuan saudaranya. Hebat kan? Maka di penghujung Ramadan ini, sudi-sudilah selitkan saya dalam doa kalian. Syukran.. (>.<)

Kalau ada keluarga atau rakan yang rajin qiamullail bertahajud mendoakan kita dan Allah makbulkan doanya, maka bersyukurlah. Bersyukur sebab ada orang yang terbuka hati untuk doakan kerahmatan dan pengampunan dosa untuk kita. Padahal masa tu kita sedang lena berdengkur tidur...

'Ketika seseorang mendoakan saudaranya dari jauh tanpa pengetahuannya, Alllah akan tugaskan 2 malaikat untuk berkata; WA LAKA BI MISLIN-Semoga engkau mendapat seperti itu juga'.

Anis, Ogos 2012


18 ulasan:

Lady Windsor berkata...

Salam darling...kalau I tau nama betul u lagi bagus..rasa lebih meresap bila menadah tangan kala bermohon kepadaNya...
Raya nanti jemput datang rumah kita..xoxo!

Tukang Karut berkata...

berat la sampul raya kalau guna siling ni...

Remy hazza berkata...

insyaAllah.....
doakan yg baik2 saja utk sahabat......
nak duit raya jugak !!!!

Suhami Ahmad berkata...

huiiii....tigo bleh orang anak sedaro....kupak duit tu....kupakkk

Rain berkata...

yup sependapat dengan Lady Wisor, nak tahu nama sebenar BTK hee..

pecah tabung nampak ;) ingatkan Rain je ..

:: salam aidifitri

bersama kak Es berkata...

pakat2 pecah tabung nak kasi duit raya hehehe

boni kacak berkata...

sama2 lah kita saling mendoakan sesama kita :)

Mr.Clive berkata...

slamat ari rayaaaa!!

Seri berkata...

sama2 kita raikan hari kemenangan dengan penuh kegembiraan...ampun dan maaf dipinta sekiranya ada salah dan silap selama berkenalan di alam maya...

blog-tips-kurus berkata...

Lady W,
mane add umahnya dear... :-)

blog-tips-kurus berkata...

TK,
tidak praktikal. kebocoran nanti. huhu!

blog-tips-kurus berkata...

Remy H,
yang TUA kena bagi kepada yg muda... :)

blog-tips-kurus berkata...

atok SA,
16 le tok oitttt!!!

blog-tips-kurus berkata...

Rain,
ni mesti ponteng kelas ni. hhhmmm...

Selamat Raya! :)

blog-tips-kurus berkata...

Kak Es,
kalau tabung dah penuh ok le.. hihi!

blog-tips-kurus berkata...

Boni K,
Insya Allah.. moga dimakbulkanNYA. :)

blog-tips-kurus berkata...

Mr Clive,
Selamat.. selamat :)

blog-tips-kurus berkata...

Seri,
saling bermaafanlah kita yek.

Selamat Beraya! :)

LinkWithin

related posts with thumbnails