Jumaat, 10 Ogos 2012

Membaca Al-Quran Baiki Sistem Pernafasan

kartun dari Mingguan Malaysia 2012


'Bacaan Al-Quran secara tartil
dapat membantu sistem pernafasan
dan kesihatan tubuh badan anda'.


TARTIL:
Iaitu bacaan yang perlahan-lahan,
 tenang dan melafazkan setiap huruf daripada makhrajnya yang tepat
 serta menurut hukum-hukum bacaan tajwid dengan sempurna
dan merenung makna, hukum dan pengajaran ayat.
sumber: dari sini


P/S: maaf saya tidak sempat membalas kunjungan rakan blogger kerana kekangan waktu, tenaga, sistem teknologi maklumat dan mood.. (>.<) Insya Allah saya pasti akan menjejaki anda semua ASAP.. Selamat Marathon Ibadah dalam penghujung Ramadan 1433H ini. Semoga setiap ibadah kita akan diberkatiNya. Insya Allah..


14 ulasan:

ASaDa RyutaRo berkata...

benda ni siyesli ada betulnya.. cer amalkan mengaji, nanti boleh tahan nafas dgn lebih lama.. heee :D

Lady Windsor berkata...

betul tu, tapi kena baca dan praktis hari-hari, nafas akan jadi lebih teratur..

Tukang Karut berkata...

betul tu...

Remy hazza berkata...

benar...
baca dgn pelahan dan jelas..... takut kalau cepat sangat dah bunyi lain nanti... mungkin akan tersalah makna ayat suci tersebut.....

Hanie Dew berkata...

baca dengan hukum tajwid mmg jd sedap.tp tak semua org pandai.tp kalau tak pandai,menuntut,kalau menuntut kene ada guru.kang blaja sendiri sape nak tegur kalau tesalah sebut tesalah tajwid..=) nowadays, org dah bole baca quran kat gadget je.betap teknologi membantu kite nak marathon ibdah di mana mana. =)

the malay male berkata...

terhitung sebenarnya khaifiat membaca al quran ni.. cuma kita je yg malas mempraktikkannya.

dill berkata...

selalu2 tasmik dengan ustaz/ustazah. insyaallah betul tajwid & mahrajnya.

dill.

blog-tips-kurus berkata...

Asada R,
Jamal Abdillah kan tere ngaji.. :)

blog-tips-kurus berkata...

Lady W,
setujunya.. :)

blog-tips-kurus berkata...

TK,
baiklah.. :)

blog-tips-kurus berkata...

Remy H,
kena mahir tajwid.. :)

blog-tips-kurus berkata...

Hanie D,
teknologi yg dimanfaatkan memang sangat membantu.. :)

blog-tips-kurus berkata...

the MM,
Islam yg diwarisi dengan yg dicari memang amat berbeza..

blog-tips-kurus berkata...

dill,
yup! nak pandai kena berguru..

LinkWithin

related posts with thumbnails