Jumaat, 2 September 2011

Love Is In The Air

lapar..

'Cinta itu ibarat di awang-awangan'
Ia bukan sekadar kata pujangga tapi adalah sesuatu yang nyata bagi kebanyakan gegat.
Korang kenal gegat tak? Ubat gegat tahu kan?! (>.<)

Sumber ini mengatakan bahawasanya gegat=serangga berbulu lembut ini boleh mengesan 'signal cinta' aka PHEROMONES. Ia dipancarkan secara langsung daripada yang berlawanan jantina, dari jarak hingga 7 batu=11 km.

Kajian juga mendapati, homosapien juga boleh mengesan 'pheromones' tapi buktinya masih belum mencukupi.

Sekian. Selamat beraya. Hati-hati di jalan raya supaya tidak wujud pusara di lebuh raya..

*info gegat di wikipedia tu betul ke? gegat bukan kupu-kupu kecil ke..? kupu-kupu dan rama-rama tidak sama bukan?? 

~Ujang: Apr 2011~

46 ulasan:

Tukang Karut berkata...

mana aku nak cari "gegat" tu?

blog-tips-kurus berkata...

ish! serangga itu boleh mendatangkan kegatalan le!! p cari orang le.. :-)

gedek! berkata...

Hoi....

makan tempat mahal tu...!

ORLANDO AHMAD berkata...

kat tempat gua ade serangga nama cengkonek, lebih kurang kowt

Azham Vosovic berkata...

fuh, OLd Town tu! hehe

Selamat Hari Raya Akak!

blog-tips-kurus berkata...

Uncle G,
erk! 'kopi bin' lagi mahal!! ;)

blog-tips-kurus berkata...

Ustaz OA,
itu cengkenit kot!! ace amik gmbrnya.. :)

blog-tips-kurus berkata...

Azham V,
Selamat raya wahai Azham.
$$ raya?? :)

AmirFX berkata...

Gegat? Mmm.. Tak pernah dengar pun... Nway, selamat hari raya...

dill berkata...

cintaku ibarat udara. cewah~

dill.

d_LA berkata...

makcik tahu gegat tu macam geng lipas jer..hahaha...sedapnye roti tu..mmg saje kan wat makcik terliur

Fitrihadi berkata...

Ubat gegat tau ar.. kalau serangga gegat tu tak ponah eden dongar. nate gapo tu? hihihi...

ORLANDO AHMAD berkata...

dari amik gambor menatang tu, baik Gua amik gambar Lu keh3

~SaL IjOu~ berkata...

setau sy kupu-kupu n rama-rama x sama..kan..kan~

smlm odw balik kl byk kali gak sangkut lam jem rambutan..huhu

ghost writer berkata...

aku tak kisah dowang sama ke idak,tapi yang aku kisah ialah camner nak dapatkan gegat tuh..mgkn aku leh gunakan untuk cari jodoh ker aper..

hey,mba rohani.selamat hari raya.maaf,lama sgt tak reply.maaf zahir batin k.aku balik kg edisi kali nih.kat sabah.

delarocha berkata...

gegat ubat halau lipas je saya tauuu

James Alexander berkata...

jadik serangga cam gegat ni kan mudah...


x perlu susah payah sebegini...

puteri ain berkata...

tu air ape tu ? nampak sedappp ! haha

blog-tips-kurus berkata...

Amir,
dah dengar kan?!
Selamat Beraya.. :)

blog-tips-kurus berkata...

dill,
faham.. faham.. hoho! (>.<)

blog-tips-kurus berkata...

d_LA,
spesis serangga < baik le yek?

*gambar tu lagi menawan drpd gegat.. :)

blog-tips-kurus berkata...

Fitri H,
serangga perosak rasanya.. tapi siap ada ubat untuk dia, kan?! (",)

blog-tips-kurus berkata...

Ustaz O,
keh! keh! bijak! bijak! (*.*)

blog-tips-kurus berkata...

Sal,
kupu-kupu yang < cantik kan?

jem nenas boleh buat tat! :)

blog-tips-kurus berkata...

GW,
kau rasa boleh bercakap dengan gegat kah? hoho!

Selamat Beraya. cuti sakan yek? :)

blog-tips-kurus berkata...

delarocha,
bukan lipas dah ada ubat dia sendiri??

blog-tips-kurus berkata...

JA,
hhhmmmm... syukurlah nak. hehe! :)

blog-tips-kurus berkata...

Puteri A,
air milo je.. :)

Suhami Ahmad berkata...

pasni atok nak belalah 'gegat' tu

apik pehe berkata...

hehehe..nak cari la haiwan tu..

JOHN AL BUAYAk berkata...

Gegat tu macam ikan bilis ke?

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

cinta itu ibarat sambal belacan... takde sambal belacan makan nasik jadi tak bermakana

blog-tips-kurus berkata...

atok SA,
penternak gegat??! erk!

blog-tips-kurus berkata...

Apik P,
serangga le bro. cari le. hoho!

blog-tips-kurus berkata...

Jon Croc,
tidak! dia terbang-terbang.. :)

blog-tips-kurus berkata...

Brutal S,
sambal=penyeri selera. :-)

vampire's lovex berkata...

ubat gegat banyak la...baru tahu ada binatang nama gegat hihi,,,,


selamat hari raya :)))

aleen aiden berkata...

oo ubat gegat tu kate name lain die ubat serangga rupanye..hu3

belog|amiyo berkata...

ubat gegat digunakan untuk menghalau lipas. ini fakta! haha

:P

caliph shuriken berkata...

tau kesan pheromones tu jaa sbb pnah tgk citer smallville, hikk...

EzayHadry berkata...

betul ker ni? dah uji saintifik ke?
nak kene cari la cmni

blog-tips-kurus berkata...

VL,
dulu pon tak tau.. tapi ada ubatnya. haha!

slmt raye! :)

blog-tips-kurus berkata...

AA,
aaaa.. bolehlah tu. hoho! gegat.. gegat..

blog-tips-kurus berkata...

belog A,
memang pon! kenapa tak tukar name yek?? hmmm... (",)

blog-tips-kurus berkata...

caliph S,
ooo... dah lame tak tengok cerita tu. :)

blog-tips-kurus berkata...

Ezay H,
agaknya dah le kot! Ujang published.. :)

LinkWithin

related posts with thumbnails