Khamis, 8 September 2011

Mari Tidur!!


Mari dapatkan tidur yang berkualiti supaya kita sentiasa happy! yeayy!!
Atikel 'tidur' ni suruh kita perbaiki waktu tidur dalam masa 6 minggu berturut-turut. Cara-caranya:

1. Tidur secara rutin.
Cuba set waktu tidur & bangun yang sama, walaupun pada hari cuti. hehe! 

2. Pakaian mesti selesa.
Elakkan baju yang ketat.

3. Bantal busuk.
Pakai je bantal tu, jangan malu-malu.

4. Buat regangan.
Regangkan otot 2 jam sebelum tidur. Biasanya akan mudah mengantuk selepas itu.

5. Elak kafien. 
Kafien merangsang otak. Maka jangan meminumnya 4-6 jam sebelum tidur.

# Rapi, Feb.09

*Bacalah doa sebelum & selepas tidur. (>.<)

28 ulasan:

ORLANDO AHMAD berkata...

main bola sebelum tido boleh tak?

apik pehe berkata...

huhu..merangsangkan otak..sbb tu org yg isap rokok ni hebat2 semua..hehehe

aleen aiden berkata...

buat regangan bukan jadi tambah segar ke?hu3

Suhami Ahmad berkata...

orlando nak main bola??

Tukang Karut berkata...

tetiba terasa mengantuk yang amat sangat...

Nur Misnan berkata...

hehehe... bab no 5 tuh den
tak boleh nak elak Yang,

walaupun den telan 2 gelas kopi
tetapi mata nih boleh tdo... hik3

thanks dor d tips yang

blog-tips-kurus berkata...

Ustaz O Ahmad,
SEMASA tidur pon boleh. :-)

blog-tips-kurus berkata...

Apik P,
sangat kaya le-bakar $$.. (",)

blog-tips-kurus berkata...

Aleen A,
kan?? tapi biasanya lepas bersukan sakan, mudah tidur.. zzzz.. :)

blog-tips-kurus berkata...

Atok SA,
ia kan spesis dot dot! hehe!

blog-tips-kurus berkata...

TK,
tidur je laa... (^.^)

blog-tips-kurus berkata...

Nur M,
hoho! ok la tu! (>.<)

HEROICzero berkata...

buar rengangan tu yang malas tu . ha ha ha .

Robot | Sakti berkata...

malam ni leh amalkan ni.hehehe

Asrul "iLham" Sany berkata...

xleh tido kalau takde bantal busuk...

;D

akubiomed berkata...

Kalau tidur peluk bantal busuk atau bantal panjang kesian kat cik abang tidur sorang-sorang :-)

gedek! berkata...

takde kafen tak boleh tido lah...!

~SaL IjOu~ berkata...

tidur secara rutin tu yg susah tu~ ^^

blog-tips-kurus berkata...

HERO,
hoho! jangan malas!! >.<

blog-tips-kurus berkata...

Robot S,
Selamat beramal yek!! ^.^

blog-tips-kurus berkata...

AiS,
kantoi! ooooooooo.... *.*

blog-tips-kurus berkata...

akubiomed,
haha! ciaaannnnn.. (>.<)

blog-tips-kurus berkata...

Uncle G,
aikkk???!! pesen lain ni. (",)

blog-tips-kurus berkata...

Sal,
sangat senang (bagi diriku). nak BANGUN yang susah.. huhu!

caliph shuriken berkata...

bantal bucuk still simpan sampai skrg, hukk...

blog-tips-kurus berkata...

caliph S,
fuyyooooooooo!! mesti harum tu!! ;)

Latifah berkata...

kena amal ni. nanti kalau dah dapat kerja (sekarang penganggur terhormat.. hakhak), senang. ;p

dah seminggu tak minum nescafe, rasa rindu lak. hahha...

bantak busuk ada banyak, merata-rata.. gagagaaaa~~~

blog-tips-kurus berkata...

Cik Latifah,
bahagianya menganggurrrrrrrrrr...!

*patutle busuuukkkkk!! (>.<)

LinkWithin

related posts with thumbnails