Isnin, 19 Disember 2011

Tips Kurus dan Petua Sakit Pinggang - Panjat Bukit Broga



Bukit Broga ialah Bukit Lalang?


Tanggal 18.12.2011 - kami ke Bukit Broga, Semenyih. 
Di Semenyih juga terletaknya Universiti Nottingham Kampus Malaysia-saja nak taip ni..


Peak 1 of Broga Hill, nearly 8am

Kalau anda lenguh-lenguh sakit pinggang, cuma buat latihan amali panjat bukit. Tak semestinya Bukit Broga ya.. Insya Allah sakit itu akan hilang. Tapi lepas tu, pasti pecah lemak. Itu adalah prosedur biasa dalam mana-mana latihan fizikal. Maklumlah, setahun sekali bersenam.. huh! 


Jangan lupa warm up & sarap dulu sebelum memulakan ekspedisi ini. Ambil coklat atau roti je. Kalau makan pedas-pedas, takut tak boleh tahan nak 'qadha hajat'. Tapi jangan risau, kemudahan tandas percuma ada disediakan di Bukit Broga ini. Itupon kalau anda sanggup seperti di bawah..


Tandas awam di Bukit Broga

Itu je dulu. Maklumat penting yang lain boleh rujuk sini. Itu pon, kalau beliau dah update!


*Selalu tertukar Broga and DROGBA. Maafkan saya ye wahai mati-keras-kipas Chelsea.. (>.<)



36 ulasan:

Wak Gelas™ berkata...

wak pon dh penah smpey bukit broga jugakkk...,, 2 kali hiks2..., eeeeE wak dh dateng niiii nk komen komennnnn..........

Suhami Ahmad berkata...

atok tak ponah sampai laie bukit tu

Asrul "iLham" Sany berkata...

pernah gi gunung kinabalu je awesomeness

Waqheh berkata...

nama macam didier drogba je pun hehee

AmirFX berkata...

Macam best jer naik bukit tu...

alien berkata...

nak naik la b4 tahun baru
hehe

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine berkata...

xpernah lagi sampai kat bukit ni.. vip giler tandas awam kt sane ek.. hehehe

Cik SHiNJU berkata...

Saya gi bln 3 thn lepas..
Syiokkk giler... nak gi lagi..
jommm..

blog-tips-kurus berkata...

Wak G,
wak udah panjat semua puncak kah? waduh!!!!

blog-tips-kurus berkata...

atok SA,
bolehle manjat tok, angkot DSLR tu sekali.. ;)

blog-tips-kurus berkata...

AiS,
oh jelesnya! prnah posing dekat gunung tu je.. ;)

blog-tips-kurus berkata...

Waqheh,
a aaaa... tu yang asik tersasol!

blog-tips-kurus berkata...

Amir,
bolehlaaa.. for beginner. :-)

blog-tips-kurus berkata...

Alien,
jemput-jemput. parking RM2 je..

blog-tips-kurus berkata...

Taufiq A,
edisi terhad tuuuuuuu... ;)

blog-tips-kurus berkata...

Cik Shinju,
ayuh!! pastikan semua puncak dipanjati. roger ya! (>.<)

MaryaYusof berkata...

Rmai betul kengkwn yg da naik bukit broga ni..klau xclap angkasawan ngr pun buat pre wed kat situ...mmg cantik ek.. nak blajar basic spanish bole je...sy ckit2 boleh la...jemput ke blog lg...thanks for ur return visit ;)

blog-tips-kurus berkata...

Marya Y,
jenuh le penganten nak manjat bukit.. naik heli yek?

karatz berkata...

gua penah panjat broga utk ambil gambar sunrise.dan keputusannya....



gua muntah atas puncak bukit...!!!

blog-tips-kurus berkata...

karatz,
aikk!!! ingatkan gadis sunti (1st day piyed) je mengalami kemuntahan.. hhhmmm... (",)

Azham Vosovic berkata...

ala akak...teringin nak pergi sini

akak dah pergi dulu hehehehe

sahromnasrudin berkata...

tandas tue mesti bau original recipe kan heheheeee

apik pehe berkata...

hahaha..bukit drogba

dill berkata...

ala...teringin nak pegi

dill.

blog-tips-kurus berkata...

Azham V,
jom next trip! tak jejak semua peaks lagi ni.. :-)

blog-tips-kurus berkata...

SahromN,
kami berada pada jarak 20m kot! tiada bau dikesan. hehe!

blog-tips-kurus berkata...

Apik P,
hepp!! pok kang!! (",)

blog-tips-kurus berkata...

dill,
ok, boleh isi nama dalam borang rombongan yang akan disebarkan nanti. hihi!

ABU berkata...

mmg bagus petua ni hahahahha

ramai orng dah panjat bukit ni.. aku jugak yag tak panjat2 lagi sighhh!!

blog-tips-kurus berkata...

Abu,
eeeehhhhh... ramai juga yg belum panjat le. :-)

logorithm berkata...

Best tandas awam tuh. :-D

tehr berkata...

kalau setahun sekali panjat bukit
dah bagus juga tu
aku ni dah lama tak panjat mana2 bukit
huhu

blog-tips-kurus berkata...

Logo,
klasik design!

blog-tips-kurus berkata...

bro tehr,
haha! tak bangga langsung dengan pencapaian ituuuuuuu...

LadyBird berkata...

slmt memanjat bukit ;)

blog-tips-kurus berkata...

LadyB,
haha! entah bila nak pergi lagi.. :-)

LinkWithin

related posts with thumbnails