Selasa, 27 Disember 2011

Duit Kertas Baru Ringgit Malaysia Lawan Duit Lama


duit baru Malaysia yang lebih ceria, model ditukar


Ada yang panggil DUIT, ada yang panggil WANG.


duit kertas RM - bakal jadi versi lama


Dah berapa puluh tahun hidup? 
Memang dah banyak umur. hihi!
Baru tahu tentang tanda dot & diamond pada duit kertas Ringgit Malaysia lama (atas-kiri), kegunaannya untuk orang cacat penglihatan. 

Duit baru pon mesti ada.. Bersyukur kita ada mata untuk melihat, maka peliharalah anugerah Ilahi ini.. peliharalah pandangan matamu sedaya upaya. Dunia moden semakin mencabar iman & minda. 

 *Segera simpan duit versi lama ni. 20 tahun nanti jadi barang antik yang mahal! (>.<)



28 ulasan:

Tukang Karut berkata...

oooo... aku pun baru tau... tetiba belek duit!

faiz berkata...

owh..tu function dia..

AmirFX berkata...

Tunggu 50 tahun la baru kira lama.. haha..

blog-tips-kurus berkata...

TK,
mujurlah sempat tau, iyeee... ;)

blog-tips-kurus berkata...

faiz,
iye.. untuk mereka yg tidak seperti kita.

blog-tips-kurus berkata...

Amir,
50 tahun? tak sempat lo!!

tehr berkata...

yups
satu kemudahan untuk golongan cacat penglihatan
memang tak boleh nak tipu mereka

logorithm berkata...

Haiya! Baru tau ka? :-p

I tak suka la warna-warna duit baru nih... terang sangat.


Terbaru dari Logokoko:

[U] Merry Christmas 2011

[U] Makan taik

[U] Deretan rumah kedai yang paling hodoh di Malaysia!

akubiomed berkata...

Sudah tentu wang kertas baru mengekalkan ciri-ciri orang kurang upaya mampu membezakannya.

aleen aiden berkata...

lepas nih ada duet kertas 20hengget.hee

Wak Gelas™ berkata...

waduhh wes sugih mbakyu yeee...., eeeeE minggir minggir wak dh dateng niiii nk komen komennnnn..........

dill berkata...

nyesal gile tak simpan duet rm20

dill.

blog-tips-kurus berkata...

bro tehr,
org yg nak tipu golongan itu sangatlah zolim!

blog-tips-kurus berkata...

bro Logo,
hehe! baru tahuuuuuuuuuu...

colourful is cheerful! (>.<)

blog-tips-kurus berkata...

akubiomed,
ya! mesti mesra untuk semua golongan..

blog-tips-kurus berkata...

Aleen A,
boleh buat bajet baru 2012.. ;)

blog-tips-kurus berkata...

Wak G,
sugih kui opo tho wak? kok lali.. hehe!

blog-tips-kurus berkata...

dill,
apesal la ai tak perasan duit ituuuuuu.... hhmmm... ;)

gedek! berkata...

duit tak pernah sempan simpan....

habis je!

blog-tips-kurus berkata...

Uncle G,
haha! kena sorok awal2 la Uncle!!

Jurnal Murahan berkata...

nak tunggu 20 tahun tu yg tak tahan tu kahkahkahkah

Suhami Ahmad berkata...

atok pun baru tahu pasal diomond tu

blog-tips-kurus berkata...

Jurnal M,
kalau panjang umur... ;)

blog-tips-kurus berkata...

atok SA,
dah TUA pon baru tau, tok??? ;)

model pakaian grosir berkata...

tulisan yang baik untuk di simak,,nice post

blog-tips-kurus berkata...

model PG,
terima kasih.. :-)

chii berkata...

okeh..chii pun baru tau pasal diamond n dot tu..thanks =)

blog-tips-kurus berkata...

chii,
akhirnya kita sama2 tahu.. :)

LinkWithin

related posts with thumbnails