Selasa, 15 Februari 2011

ikan kahwin dengan ayam!!

Salam Maulidur Rasul...

Setiap persahabatan  yang ikhlas pasti ada berkatnya, mungkin ada yang terus berakhir ke jinjang pelamin. Tetapi ada juga pasangan yang lebih sesuai untuk jadi sahabat karib daripada menjadi pasangan hidup sehidup semati (bukan sorang hidup sorang mati!).

Bagaimana pula jika reptilia iaitu si ikan ingin berkahwin dengan ayam; yang datangnya daripada keluarga burung? Adakah perkahwinan mereka direstui? Apakah hasil perkahwinan campur ini?


gambar hiasan sebelum tengok Fasha Sandha jadi hantu
  
lalu terhasillah ini.. eh! ini pix dot dot

inilaaaa... ikan ayam ??!

 
inilah ekor ikan ayam itu.

 Kalau ikan kahwin dengan ayam, itulah hasilnya.. Ekornya seperti ikan. Nampaknya, si ikan mendominasi. Ikan lagi kuat daripada ayam rupanya...!
Siapa pernah makan ikan ayam ini? Boleh dibeli di SOGO..


20 ulasan:

Cikmin berkata...

hhahaha..ini rupanya ikan ayam ya.. :) pernah sangat jumpa kat pasaraya.. :P

blog-tips-kurus berkata...

CikMin,
dah 3 dekad wa idop. rupenye ado ikan name ayam!! pix mekerun tu cekcinyeeeeeeeeee!! :-)

saiful berkata...

first time dengar nama ikan ayam nih,sedap tak isinya?

blog-tips-kurus berkata...

saiful,
belum tergerak hati nak beli. hehe..;)

tehr berkata...

ni makhluk dua alam ke ni?
hidup kat mana?

kalau ke air, ayam mati
kalau ke darat, ikan mati

kacau otak aku...
haha

papabear berkata...

first time dengar ikan ayam. sedap ke?

btw, apa maksud pertanyaan zizou pasal adik lelaki tu? x faham hehe...

Lagenda berkata...

MMg ada ikan tu namanya ikan ayam. Rupanya sangat hodoh..kepala besar tp badan kecik pastu kulitnya sangat tebal. Kena mintak tolong pekerja tu yg siangkan siap2

Dan rasa ikan tu mmg mcm rasa ayam..Sekian

blog-tips-kurus berkata...

tehr,
tak sempat cek wikilik laa.. google sendiri la yek:-).

* sila rujuk ulasan Mak Lagenda bawah sekali tu. tq mak! >_<

blog-tips-kurus berkata...

papabear,
mengikut ulasan mak Lagenda, rasanya seperti ayam. try lo:)

*btw, (psssttt, PM la-PnC konon!!)

blog-tips-kurus berkata...

mak Lagenda,
TQ again atas penerangan itu. patutla part kepala ikan x do. part ekor ado, mcm ikan biase..

erk, rase ayam yek? ayam2 tak kecik ati ke?!

F.I.C.K.R.Y berkata...

Ehh! Apesal pelik semacam jer bunyik dier?

Rasa isi ikan ayam ni memang ader rasa ayam kentaki ker?

mykhalis berkata...

serius tak pernah jumpa..maklumla kg takde sogo..1st komen kat sini

fara berkata...

salam! oooooo..ini lah ikan ayam yang ditanya itu yek? pernah2. kalau kat ganu orang panggil ikan jebong. kalau dapat full body (seekor), sedap dibakar!

blog-tips-kurus berkata...

Fickry,
asal ayam je mesti nak KFC. kecik ati Ayamas!!

blog-tips-kurus berkata...

mykhalis,
tq la sudi komen yek ;)
sogo cuma ade kat Jln.TAR je. chitt!! :-)

blog-tips-kurus berkata...

sis fara,
jebong?? uuuu.. mungkinkah ianya James Bond yang sesat di sane? hikhik!! ^__^

Yana Mus berkata...

Ye, sy bersetuju dgn Fara.. Ikan jebong! Pernah makan jugak.. Sedap! Isi tebal, mmg cam ayam.. Buat sup, jadi cam sup ayam! So, mmg betollah, IkanAyam.. hihihi.. ;o)

blog-tips-kurus berkata...

Yana Mus,
ooo.. macam nak cuba la. buat sup senang je. hihi! :-)

Tanpa Nama berkata...

Ikan Ayam..sedap..isinya putih dan pejal. Saya suka ikan ini dibakar sahaja, (jgn siat kulitnya kalau mahu dibakar). Kalau untuk masak gulai asam pedas tambah lada hitam ..daun kesum jgn lupa..perghh tak hingat..

blog-tips-kurus berkata...

Tanpa Nama,
ooo.. pandai cik/encik ni masak yek. sup or asam pedas ikan ayam. ok noted! :-)

LinkWithin

related posts with thumbnails