Sabtu, 12 Februari 2011

aaaaa..... Choo Kiok???!!!!!!!!!!!

Misi membeli durian di Chow Kit.
Jam hampir 12 tengah malam.
(Sebab itu banyak durian dah habis!!)
Tapi bolehla dapat harga istimewa tapi bukanlah Durian Runtuh!!

Jenis2 durian di Malaysia:
D2, D7, D24, ioi, Raja Kunyit, Udang Merah, Mosang King (ke Musang?), Kucing tidur?



Coo Kiok - sold out!
Udang Merah & Mosang King - hanya tinggal nama..

D24 posing dengan sign board Mosang King

di mana markas dusun Durian PAHANG ni?!


Bonze yg diimport khas dari dot dot...

Bonze2 mengawasi saspek yg sedang mengopek durian

Tips nak hilangkan bau durian:
Sila suruh tokey durian itu terus mengopek durian dan isinya dimasukkan ke dalam bekas. Lebih elok kalau bawa tepawe (sebarang jenama) sendiri. Save the Earth!
Encik tokey akan tapaukan seperti gambar2 di bawah.

Atasnya, bubuh daun pisang yang direnyuk..

D24 yang kami sunting..:-)
*dah isi dalam polistrin, tak dapatlah nak amalkan petua minum air jarang guna pangsa durian ~ untuk hilangkan panas badan akibat overdose.. so minum je air jarang banyak2 guna gelas macam biasa!

*Bole juga tepek kulit durian dengan roti~boleh serap & nyahkan bau durian *

Nak best lagi, pastikan bonze bawak kereta beliau sendiri. So selamatlah kereta korang daripada bau 'wangi' durian itu:-)
Choo Kiok?!

26 ulasan:

Seri Bahasa berkata...

dah masok musim durian ke sebelah sana. tempat seri bunga pun blom ada.

Jumir berkata...

Hehehhhh...bole pi lagi ni. Bonze kite tu free sokmo.

blog-tips-kurus berkata...

Seri B,
(fiwit! blogger Glamer komen sini)

tak taula asal usulnya mane durian itu. depa suke ngaku 'durian Pahang'!! kami org Phg pon konpius.

blog-tips-kurus berkata...

wok J,
Bonze tu pesen x reti tido. x thn lo da tengah mlm. (mak mrh blk lmbt!!)

tehr berkata...

eh, dah musim durian ke
belum nampak d jual lagi deka2 sini

~best nyer bau durian!

Affan berkata...

aduh kalau tgh bercuti kat malaysia ni, mesti kalau jalan2, berhenti kat tepi highway kat r&r makan durian

Catherine- berkata...

oOooo.... baru tahuu...

sis,i x makan durian la..

;)

papabear berkata...

aku panggiL Musang King. Sedap jugak durian tu. isi dia power. sebiji dah cukup dah...

Adinda Amy Sensei berkata...

assalamualaikum tips...

saya tak berapa gemar makan durian...tak tahu lah kenapa....tempoyak durian lagi lah tak boleeehh...tak suka...hehe

touya berkata...

Durian batu kurau tak nak cuba ???

blog-tips-kurus berkata...

tehr,
kat Chow Kit kan macam2 ado.. jarang la x do durian sbb durian siam akan rescue nanti :-)

blog-tips-kurus berkata...

Affan,
(pokcik ni dok Kanada ke?).
x bole masuk blog u la..

*stop kat tepi hiway Bentong tu. Best lagi nyaman! >__<

blog-tips-kurus berkata...

Cath,
rugi la u x rase nikmat dunia yg sementara ni. hehe!

blog-tips-kurus berkata...

papabear,
ooo..mmg Musang la yek? suke ati je depa tu salah eja. DBP bole saman ni.

blog-tips-kurus berkata...

Adinda Amy S,
wa'alaikumussalam dear.
'geng bas sekolah' Cath la ni?
rugi tau!! yami! ;)

blog-tips-kurus berkata...

touya,
sangat nak! hntr je sini. sedia menerima pelawaan:-)

*ampun, Batu Kurau katne? Geografi tak score..:(

krole berkata...

aik???da musim ke tips...??kat kajangni langsung xdak~

Suhami Ahmad berkata...

ayoyoyo....tetiber termengidam

akuzle berkata...

sodap eh dorian....

Nor Moscow berkata...

sedapnya duriannnn !!!!

blog-tips-kurus berkata...

krole,
i tell uuuuuuuu...
kat ChowKit ni bukan aje ade macam2barang & buah-buahan, macam2 orang pon ade:-)

blog-tips-kurus berkata...

tok Suhami A,
ishhh!! ade ape2 ke tu? hoho!

blog-tips-kurus berkata...

akuzle,
sangat SEDAP lagi mengasyikkan apabila dapat makan isinya yg berkualiti sahaja.. (*__*)

blog-tips-kurus berkata...

Nor Moscow,
memang sedap! sane ade ke?!

logorithm berkata...

Choo kiok? Bunyinya macam 'kaki b*bi' dalam Kantonis. Tak halal tuh! Muwehehehehe...

blog-tips-kurus berkata...

o really?
u kena ajar i Kantonis ni. terus kembang tekak nak belian durian itu! chehh!!

LinkWithin

related posts with thumbnails