Rabu, 16 Februari 2011

Waktu Tepat Buang Lemak Jahat

Lemak ade yang jahat & baik ye?


Amani ade lemak tak??!

N3 khas untuk kaum hawa sejati sahaja.
Tapi kalau anda yang bukan daripada golongan ini, bole je bace. Tak de pantang pon! Malah boleh tolong sebarkan maklumat ini kepada wanita-wanita anggun di sekeliling kamu. cehh!

Waktu yang tepat untuk membuang lemak jahat itu ialah 2 minggu sebelum haid. RAPI edisi 1 Februari 2011: 'Hasil penemuan oleh Univ. Adelaide menunjukkan bahawa latihan seperti berlari,  2 minggu sebelum haid memungkinkan berat badan turun lebih cepat'. Sebab  pada masa itu, keadaan hormon meningkat dan ia perlukan tenaga ~ proses yang diambil daripada LEMAK. 

Wow!! Berita baik ni. Ruginya kalau malas!! Tapi kalau anda sudah mengalami menopause, janganlah patah hati ye. Bersenamlah secara istiqamah.  Apa-apa kerja yang kita buat secara istiqamah, Insya Allah ada hasilnya..

* Kalau nak kecikkan kaki, lebih elok jangan berlari..


aku start main bola mase Std.6, silalah percaya :-)


18 ulasan:

Catherine- berkata...

habis kalau x berlari nak buat ape sis?? jalan je ke?

tapi jalan mmg leh bakar lemak gak kan... ;)

blog-tips-kurus berkata...

Cath,
sila buat senaman 'squat & lunge'.
berjalan pon sangat bagus untuk bakar lemak tapi kena berjalan laju-laju ye. :-)

Suhami Ahmad berkata...

oo, kalau lari2, nanti kaki besar eh...

blog-tips-kurus berkata...

tok Suhami A,
mmmm... ace atok tengok kaki sprinter tu..

puteri ain berkata...

nice ! thanks for sharing..:)

::Budak Degil:: berkata...

woh yeke..tp sy kalau nk dekat period msti kuat mkn..

blog-tips-kurus berkata...

puteri ain,
(anak raja mane nih?)
your welcome:-)

blog-tips-kurus berkata...

Budak Degil,
iyeeeee?!
(psstt, same la kita. jgn ckp kuat-kuat!)

papabear berkata...

ni kena kasi tau mama pasha nih :P

blog-tips-kurus berkata...

papabear,
haha! beritahu dengan SEGERA. :-)

Yana Mus berkata...

Lemak baik : Bg org yg kuros sgt2, bila sejuk, lemak sgt diperlukan untok pnskan bdn.
Lemak jahat : Bila naik atas weight scale, berat *ting-ting-ting* naik macam bil letrik! Kejam! hahhaa....

blog-tips-kurus berkata...

Yana Mus,
hahahaha!! tapi kan, kalau pakai weighing scale (beli kat Watson), u kena letak atas lantai tanpa kapet. kalau atas kapet, berat bertambah beberapa ribu gram. GERAM tau!!

Jumir berkata...

Aku takdak lemak. Heheh....ada percaya?

She's retarded berkata...

entah kenapa lemak berminat nak menetap di badan saya
kekeke

blog-tips-kurus berkata...

wok J,
sangat TAK percaye. lalalala... :-)

blog-tips-kurus berkata...

She's retarded?
kita perlu lemak untuk panaskan badan semasa musim salji & sejuk. meooooowww... ;)

Tanpa Nama berkata...

Amat teruja dengan informasi ini...

blog-tips-kurus berkata...

tanpa nama,
teruja je ke? marilah amalkan :-)

LinkWithin

related posts with thumbnails