Ahad, 6 Februari 2011

Buat Dagu-Buang Lemak Pada Muka

google-lupe web ape!

Sape ade dagu cantik berlapis dua?
Kadang-kala ianya kelihatan comel tapi kalau anda berkecimpung dalam industri tertentu, mesti takut!!!
Betul ke bila masuk tv, muka kita lagi besar?
Aku tak pernah masuk tv, so tak tauuu..

Mingguan Malaysia~Kesihatan ada keluar atikel berkenaan Kejatuhan Lemak Pada Muka. Rupa-rupanya bila makin tua, kulit makin melendut sebab lemak jatuh & kolagen makin susut. Lemak jatuh sebab saluran lymphatic pada muka kita tersumbat (lemak terperangkap!!) ooooo... belajar medic jap yek!

Petua nak hilangkan dagu berlapis:
Tolak dagu ke atas dengan tangan kanan & kiri, sebanyak-banyak kali ikut suka hati. Bila? Setiap kali bila bangun tidur, semasa tengok tv, semasa melayan mata sebelum tidur atau ikut keperluan dari semasa ke semasa.

- Senaman menjelir lidah ke bawah, sampai rasa muka tegang.

- Senaman sebut huruf vowels A, E, I, O,U secara bersungguh-sungguh. Konsepnya sampai muka rasa tegang sebab tadi kan lemak terperangkap. So kena gerakkan lemak tu secara manual.

* Maklumat lengkap tentang senaman MEMBASMI dagu berlapis ni boleh rujuk di blog bukan kembar tapi hampir sama nama ~ www.tip.kuruskanbadan: urut dagu.  Tak sangka pon .. tapi blog beliau lagi mantap!! * Kalau nak cepat & banyak $$, ikut macam artis tu. Aku puji artis wanita tu yang mengaku dia Ratu Suntik ~ ifaraziah dulu & sekarang:





14 ulasan:

Jumir berkata...

Aku memang saje bagi dagu jadi 2. Bagi kelainan skit.

Mya Amira berkata...

selalu jgk buat ni.. hehe..

Latifah berkata...

wow... nice tips...
leh cuba nih...
=)

blog-tips-kurus berkata...

wok J,
ko memang suke LEBIH drpd yang lain..

blog-tips-kurus berkata...

Mya Amira,
selalu buat? berhasil kan?!! ;-)

blog-tips-kurus berkata...

Latifah,
silalah cuba dengan gigih! :-*

Melati berkata...

i slalu tolak isi dagu kedalam, hehee kadang2 letak krim mujarab skali =)) gagah betul taknak bg nampak double chin,.

Ha'aah betul, dalam tv memang kita akan nampak lagi besar,. huhuuu sobs sobs

thanks for the tips =)

blog-tips-kurus berkata...

Melati,
psstt, tolak ke luar le beb.
sungguh murni usahamu itu:-)

*ni mesti selalu masuk tv ni..

touya berkata...

aku dah gemuk dah sekarang ..wuwuwuwu

puanbee berkata...

hehe bee gomok tp dagu maintain tk berlipat..ngehh!

blog-tips-kurus berkata...

touya,
gemuk la COMEL:-)

blog-tips-kurus berkata...

puanBee,
wow!! ape rahsianye? ;)

Suhami Ahmad berkata...

dagu atok terbelah...cmno nak buek tu

blog-tips-kurus berkata...

tok,
sila p klinik & suh misi jait.

(nak suh ckp dagu dia lawo mcm Dato' Ct la tuh!)

LinkWithin

related posts with thumbnails