Isnin, 25 Julai 2011

Donat & Jadual Kalori

Jco kecintaanku..

disediakan oleh KKM

Keperluan Kalori Sehari manusia biasa:
1. LELAKI dewasa: 2000-2500 kalori
2. WANITA: 1600-2000 kalori

Nota ~ Tenaga Makanan:
a. Lemak 1 gram = 9 kalori
b. Karbohidrat 1 gram = 4 kalori
c. Protein 1 gram = 4 kalori

* Donat comel tiada dalam roda jadual kalori ini. Oleh sebab itu, mari makan donat banyak-banyak. haha! (tapi sendiri mau ingat le!)  Donat kampung yang asli tu pon sedap. Jangan lupa untuk bersenam nanti ye (amaran untuk diri sendiri juga!). Selamat maju jaya..



38 ulasan:

Jejaka Terhangat berkata...

wahh, JCO donut memang sedap. berkali ganda lebih sedap dari Dunkin Donut. kan? hehe..

blog-tips-kurus berkata...

JT,
(HOT blogger m'cemar duli sini? hehe!)
personally, tekakku suka Jco je. eksyen kan?! (",)

ORLANDO AHMAD berkata...

Jco? gua minat Jlo hehhe

ghost writer berkata...

nama donat memang takde tapi bahan yang terkandung dalam donat tuh ade, Kak Ani..hihi

blog-tips-kurus berkata...

OA,
mentang2 lah beliau telah divorce..!

blog-tips-kurus berkata...

GW,
yang benar Ghost.. chess kamu!

ezzu berkata...

bestnye mkn donat..jom mkn donat beramai2.. so boleh lh mkn donat byk2 kn...

blog-tips-kurus berkata...

ezzu,
berjemaah itu memang dituntut. hehe!

iKhRam berkata...

ni tips utk menggemukkan badan ker??

hahaha, sedapnyer donut.. hahaha

gedek! berkata...

uncle suka kuih keria

James Alexander berkata...

calorie intake huh ? the hell with it... hahaha...


kalau makan x mcm jin, rasanya x bermasalah kot...

blog-tips-kurus berkata...

ikhram,
tips untuk mengubat hati yang lara lagi gundah gelana.. huhu!

blog-tips-kurus berkata...

Uncle G,
keria ialah kuih yang saya pandai buat. hehe!

blog-tips-kurus berkata...

JA,
kecik ati kaum jin.. kamu ini..!

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine berkata...

huhu... donat gula xsedap.. kalau donat coklat ke, marveles giler.. kalori die pon mesti lagi marveles kn :) hahaha

blog-tips-kurus berkata...

TA @ ti,
perrggghhhh!!!
lagi warna-warni lagi up! hehe..

Nur Misnan berkata...

makanan ini aku tak boleh tolak... hu3

CikPuan Fara berkata...

alaa..pagi2 lagi sis dah tayang gmbar donut jco nih. cis, teringin sudah heheh ;)

Anak Wak Mail berkata...

wahhh..sedapnya donut..dah lama tak makan..=)

vampire's lovex berkata...

waaaa sedap nye donut....

lantak la lemak byk mana pon,dah x terkira dah ni ahhahahhaa..manyi manyi mogo

AmirFX berkata...

Nampak sedap jer..

Mya berkata...

blogwalking:)

sy mg slalu agak2 dlm kes mkn ni, tp so far xpenah lg kira2 kalori ni hehe =)

blog-tips-kurus berkata...

Nur M,
tidak baik tolak. Donat adalah untuk dingap! hehe!

blog-tips-kurus berkata...

CP Fara,
ala, p beli tu.. En Abg kan ade. haha!

blog-tips-kurus berkata...

Anak WM,
sedap! ah sedap! haha!

blog-tips-kurus berkata...

VL,
apa itu? makan! makan! (>.<)

blog-tips-kurus berkata...

AmirFX,
mesti mau cuba!!
(aku tiada share dgn Jco tahu!)

blog-tips-kurus berkata...

Mya,
saya pon begitu. sendiri mau ingat le kan? :-)

messy_mess berkata...

makan je
ade gak nikmat makan
kalau diet da ilang nikmat mkn

d_LA berkata...

waaaaa...mane donut tuk dla gak??
arini pos..tunggu taw..tp xyah wat entry taw..sesaje je tu..ngeh..ngeh..

blog-tips-kurus berkata...

messy_M,
apsal laki jarang diet? perempuan selalu berkorban untuk lelaki, tahu..! :-)

blog-tips-kurus berkata...

d_LA,
(perasan le nak wat n3. ngeh! ngeh!). sila datang sini la dear..

Solihin Zubir berkata...

owhh.. donat yg gebu mmg sgt sedap.. tmbh2 kalo stil panas.. mmg pergh!

blog-tips-kurus berkata...

SZ,
hhhmmmm... mimpi donat la kejap lagi ni. hehe! (*.*)

Suhami Ahmad berkata...

adesss......kandungan gula melampau...no no no....

My MiRa berkata...

:)

blog-tips-kurus berkata...

atok SA,
atok ni tak sporting le! huh!

blog-tips-kurus berkata...

My M,
(>.<)

LinkWithin

related posts with thumbnails