Sabtu, 29 September 2012

Takdir Mengahwini Suami Orang

Sate Atok Sek.8 Bangi yang sangat menggiurkan!

Sari berita penting Bajet 2013 sekejap:
1. Bajet 2013 "Memakmur Negara, Mensejahtera Rakyat"
2. Seronok para belia (21-30 tahun sahaja ya!) dapat rebat beli telefon pintar 3G. Amboi!! Untungnya korang..
3. Kepada peminjam tegar PTPTN pula, ada diskaun 20% untuk setelkan loan sekaligus-hingga 30/9/2013.
4. Bonus sebulan setengah kepada penjawat awam. Yeay!! Jom usha Cik Jumir, Cik Dill, Atok Apo-apo Yolah, Tukang Karut, Ghost Writer... antara mereka yang berkenaan la kan. hehe!

Memang jodoh seseorang itu atas suratan takdir tapi ikhtiar tetap diwajibkan untuk menentukan nasib sendiri. Ingat, "Allah tidak akan mengubah diri sesuatu kaum sehingga mereka mengubah diri mereka sendiri.."

Jangan sesekali salahkan takdir kerana manusia boleh mengubah sendiri jika dia mahu. Mungkin mengahwini suami orang kita anggap takdir padahal berikhtiar dari awal untuk menjauhkan diri daripada suami orang ialah takdir sebenar kita.

Remember The 10/90 Rules?
10% of life are the happening events, 90% are our responses!

14 ulasan:

Remy hazza berkata...

setuju... memang sudah kalu itu suratan takdir.... tapi kita yg menghampiri takdir tu.... itu sebabnya kita dibekalkan dgn akal....supaya kita befikir sebelum bertindak...

CP berkata...

OMG... is it....

boni kacak berkata...

setuju.. lagipun, berapa ramai sangatlah yang berbahgia kawin lebih daripada satu ni??

Wak Gelas™ berkata...

tetiba teringat datok siti pulokkk.. uhhhuuu

Tukang Karut berkata...

cepat la usha aku sekarang... aku rela!!!

Nur Misnan berkata...

Setuju...

tehr berkata...

terima saja takdir dengan senang hati dan syukur
kita hanya merancang, allah yang menentukan

blog-tips-kurus berkata...

Remy,
akallah yg bezakan kita..

blog-tips-kurus berkata...

CP,
yup!

blog-tips-kurus berkata...

Boni,
di mana nak cari statistik tu ya..

blog-tips-kurus berkata...

Wak Gelas,
opss!!
sama kah??

blog-tips-kurus berkata...

TK,
.. mereka je yg tak rela. huhu!

blog-tips-kurus berkata...

Nur M,
hehe! :)

blog-tips-kurus berkata...

Allah Maha Mengetahui.. :)

LinkWithin

related posts with thumbnails