Ahad, 16 September 2012

Minuman Untuk Diet

neslo shacks sekali sekala sahaja

Selamat Hari Malaysia!
Penubuhan Malaysia ialah pada 16 September 1963, pandai!!
Nikmatnya hidup di Malaysia yang banyak makanan/minuman.
Kalau nak diet, sila amalkan minuman di bawah ini:

Pertama Air Putih aka Air Jarang
- tidak perlu disangkal lagi. 
lebih elok kalau air mineral atau air bertapis.

Kedua Air Kopi
- kurangkan gulanya.

Ketiga Air Teh Hijau
- tanpa gula adalah yang terbaik. Tak pon, sedikit gula/susu rendah lemak.

Keempat Jus Sayuran.
- sanggup ke minum ni?
kalorinya lebih rendah daripada jus buah.

* kadang-kadang kalau rasa lapar sikit, cuba minum air dulu. Sebenarnya kita haus tu..

Rapi Feb 2010

9 ulasan:

akubiomed berkata...

Selamat Hari Malaysia. Air suam adalah yang terbaik dan mineral didalamnya sudah memadai keperluan badan.

blog-tips-kurus berkata...

bro akubiomed,
jimat & selamat! :)

Remy hazza berkata...

air kosong tetap yg terbaik......he3

boni kacak berkata...

air kopi pun boleh jugak ye? wah. baru tau ni..

Tukang Karut berkata...

aku telan air liur je ni...

dhiashahida berkata...

salam kenal..bawu follow awak....:)
teh hijau pilihan terbek...:)

ghost writer berkata...

hidup sihat, badan sihat, minda sihat. :)

Lady Windsor berkata...

teh hijau tu i likeee!

Rain berkata...

setuju tang minum air dulu, kadang-kadang dahaga je lebih.. tambah-tambah masa puasa tu.

LinkWithin

related posts with thumbnails