Jumaat, 3 Disember 2010

Tips - Nak Kecikkan Paha

Dah lame berazam nak buat, tapi asyik projek terbengkalai je..
Dengan wujudnye n3 ni, maka secara rasminye aku mencabar
diri sendiri untuk mengecilkan ukur lilit (mane2 yang patut),
sebelum 2011 menjelma! (28 hari je lagi)

Itupon sebenarnye sebab tercabar dek sindiran halus tapi tajam
daripada 1 of nieces ~ pre-school girl, last 3 years! 

Tips ini digeledah dari internet, tapi dah lupe sumber yang tepat.
(Rasenye boleh dipercayai). 

1. Jangan jogging/cycling - aktiviti ini
    boleh m'besarkan saiz kaki.
2. Mesti rajin stretch' kaki, lunges,
    crunch & squat.
3. Berenang pon bagus, buat frog style
    (kalau pandai!!)
4. Untuk kesan yang lebih cepat, sapu
    slimming gel pada part yang bermasalah
     tu sebelum b'senam.
5. Teknik mesti betul. Contoh crunch
     macam gambar di bawah:
    (Atikel lengkap dalam Her World-
      Jan 2010)



Basic crunch untuk kecikkan paha.


* Kita mesti enjoy semasa b'senam.
   Sila beli cd yang sesuai dengan target
   & objektif senaman.

   Contoh: Great Buns & Thigh
                 Step Workout ~ Kathy Smith.

    # TQ Cik Nor for that lovely cd:)

16 ulasan:

ashraf berkata...

ada tak tips tambah tinggi? uhmmm

blog-tips-kurus berkata...

ashraf,
uhmmmm.. pakai kasut tumit tinggi atau jengket je:)

zarra berkata...

syabas!!info yg amat bguna...sila bekalkn info nak kecik lengan lak ye...

p/s:mulai next week volibol training stiap rabu...tuwun blatih!
arahan dari pengurus cantik....

ashraf berkata...

down.teringin nak tambah tggi. gegeheh

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih atas informasi yang besar! Saya tidak akan menemukan ini dinyatakan!

blog-tips-kurus berkata...

ms zarra,
noted, TQ!

blog-tips-kurus berkata...

ashraf,
hehehe.. mase kecik dulu x main basketball/makan kacang panjang ke?
syukurlah nak:)

blog-tips-kurus berkata...

Tanpa Nama,
sama-sama:)

Tanpa Nama berkata...

Tau senaman ini tapi..kalau itu `M' cukup besar...itu peha dan itu dan itu yang lain pun akan kekal dan lebih membesar...

blog-tips-kurus berkata...

Tanpa Nama,
errkkk, sori lo. tak berapa nak paham ni. 'ce cite. ce cite..' ;)

Suhami Ahmad berkata...

nasib baik peha atok kecik...kecik ker?

blog-tips-kurus berkata...

tok SA,
'nenek' je yg tau .... ;)

Hanie_Dew berkata...

yesss!!!!..yang ni hanie memang HARUS, WAJIB buat..sebab ada selalu kene 'puji' drumstick..cisss ciisss ciiisssss!!!..

nurdani berkata...

hahah tips tambah tinggi. terasa den.


rupanya naik basikal tu boleh buat peha besar ya. oh sebab otot. betul2

blog-tips-kurus berkata...

Dani,
sebenonye OTOT yang beso. hoho!!

blog-tips-kurus berkata...

Hanie,
same!! kita pon selalu 'dipuji' bab ituuuuuu!!!

LinkWithin

related posts with thumbnails