Sabtu, 17 Julai 2010

kipas gergasi di IPTA


Kipas oh! kipas..

penat la nak menaip semula cerpen abangku itu. Ayat-ayatnya sangat aaa...mmmmm... ayat bahasa Melayu yang penuh sopan & tertib.

So lets take a break!
saje nak tunjuk kipas siling gergasi ni. (agak jakun sebab 1st time jumpa..hehe!)



*Kipas siling gergasi dijumpai di sebuah IPTA di utara tanah air. (dah jelas & nyata di cawangan negeri itu..)

Kipas ini dipasang di tengah-tengah bangunan 4 tingkat bertutup (kalau x silap). Deretan kerusi-kerusi merah & biru disusun di bawahnya itu adalah sempena minggu orientasi kot. Meja-meja biru belakang kerusi tu mungkin untuk sesi khidmat nasihat.

Menurut satu sumber yang boleh dipercayai, walaupun kipas tu tinggi tapi ia mampu menyejukkan umat manusia di bawahnya. Kemampuannya mengkagumkan! Mesti susah nak pasang kipas itu..




*gambar ni diambil dari lantai. silau sikit. lagipong guna hp 2.0mp shj..

Sekian sahaja cerita saya berkenaan kipas gergasi. UiTM di hatiku!!!!!!!!!!

Dengan banggannya juga saya nak rekodkan KEW PA utk kipas siling cap Panasonic saya. (Laoban x jual cap KDK sbb mhl kot. Kualiti same maaaa...) Saya x dpt pastikan berapa lame la our old KDK tu telah b'khidmat kepada penghuni 15-2-4 ni. Beli kat kedai dpn Jln Miow = RM 165 (termasuk upah). Jaminan 1 thn. ok la kot caj tu.. Kalau ditakdirkan rosak, motor lah yang rosak tu-beli baru je.. yg mhl kos motor. bilah2 tu murah je.. Insya Allah kebarangkalian nak rosak=0 sbb kipas tu kat siling. Alhamdulillah umah ni tiada ancaman cik T. Biasanya makhluk tu je yg suke gigit wayar.. mmmm... sdp ke wyr tu?????

*gmbr kipas siling saiz normal, takyah upload laa...:)

Tiada ulasan:

LinkWithin

related posts with thumbnails