Khamis, 5 Julai 2012

Wanita Paha Besar

tengok-tengok jeeeeeeeeeeeee!!!!

Anda bersaiz epal, pear atau choo kiok?
opss!! durian tak masuk list!! sape la yang mula-mula samakan body dengan buah ni.. (",)

Sebelum tu, bagaimana dengan muka surat pertama buku baru anda?
Semalam dah Nisfu Syaaban... cepat setelkan 'hutang'!! (friendly reminder)

Di London – Satu kajian kumpulan penyelidik Universiti Oxford di Britain mendapati wanita yang memiliki punggung dan paha besar kurang berisiko diserang sakit jantung dan kencing manis. Kumpulan saintis itu menyatakan lemak punggung dan paha boleh mengurangkan kesan protein cytokine iaitu penyebab keradangan dan arteri tersumbat.
Ia berbeza dengan sel lemak di bahagian perut yang dikaitkan dengan penyakit jantung dan diabetes kerana ia mengandungi cytokine yang tinggi.
Lemak punggung dan paha turut mengandungi sejenis hormon bagi melindungi salur darah dan bertindak mengawal kandungan gula dalam darah serta mempercepatkan pembakaran lemak.
“Lemak di sekitar punggung dan paha berbeza dengan lemak di perut. Terdapat lemak yang baik dan buruk sama seperti kolesterol berfaedah dan kolesterol yang berbahaya,” kata ketua kajian tersebut, Dr. Konstantinos Manolopoulos (jenuh nak nyebut!!)
Menurutnya, selebriti berpunggung besar seperti Jennifer Lopez (JLo) dan Beyonce merupakan contoh ikutan lebih baik bagi kesihatan wanita berbanding model yang kebanyakkannya bertubuh kurus dan kurang kandungan lemak seperti Kate Moss. Selebriti lain yang mereka lupa nak sebutkan ialah Fafau Fara Fauzana dan blogger ini. hik! hik! Diharap jangan sengaja muntah. Nanti batal puasa..

sumber: lupa la salin dari mana... maafkan!

*berguna rupanya lemak-lemakku ini... (>.<)

36 ulasan:

the malay male berkata...

lemak pun ada manfaat klu letaknya ditempat yg betul :-)

blog-tips-kurus berkata...

the Malay M,
baiiiikkkkkk tuan doktor!!!

(dah tukar id kah??)

Suhami Ahmad berkata...

kalau cenggitu atok nak start kompol lemak di punggung lah....erk

Rain berkata...

jatuh dari pokok nyioq, bangun wat kool je hahaha

hajiMete berkata...

gituuuu .. uhhuu

Tukang Karut berkata...

rugi aku hanya besar di perut...

Asrul "iLham" Sany berkata...

punggung besar pun menarik gak hahaha

btw, entri saya yg dikomen tu pasal blogger... saya nak cameokan beliau tapi tak sangka beliau meninggal... T_T

jadi saya postpone cerita eNovel saya untuk beri penghormatan kepada beliau...

sile baca FAKER ep 5 kalau pree ye :D

blog-tips-kurus berkata...

atok SA,
auuuuuuwwwwwwww!! atok akan cekci!!

blog-tips-kurus berkata...

Rain,
stunt man tuuuuu!! ;)

blog-tips-kurus berkata...

hajiMete,
wallahhu'alam... :-)

blog-tips-kurus berkata...

TK,
preggy yek? hoho!

blog-tips-kurus berkata...

AiS,
oooo... gitu. arwah lieynanilaz yek?

nitnot berkata...

mak kita cakap pulak,
punggung besau senang nak bersalin.
hewhewhew

Aziela berkata...

Tapi benci betul la kalau paha besar sangat..Nak jalan tu rasa beratt jer kaki melangkah...

ccicute berkata...

fuh sib baik cci x tergolong dlm nama2 buah muehhe.. ^_^ sbb cci kurus..

Telor Power berkata...

mcm Jlo eh....hmmmm.ok boleh terima juga tu selain dia yg seksi hehehehe

LDL dan HDL dua jenis lemak/kolesterol yg berbeza

MamaEma berkata...

guna PB..

Kazen berkata...

setiap yg diciptakan pasti ad mksud dan hikmah sebaliknya :)

Mr.Clive berkata...

bergunaaa! sapa yang kata x???hehehe :P

Remy hazza berkata...

oh camtu rupanya.... ingatkan lemak tak pi ke jantung sebab berkumpul kat peha tu.......
apa2 pun saiz kita tak perlu di kisah... janji sihat walafiat

-gedek! berkata...

uncle lemak kat perot....

haha

ABU berkata...

msalah ni.. aku bahgin perut lemak ada banyak hahahaha

Fakhruddin berkata...

peha besar..kuat jogging ke?

akubiomed berkata...

Namnpak gaya akan ada yang cuba mengubah kedudukan seperti yang terdapat pada JLO. :-)

blog-tips-kurus berkata...

nitnot,
kita pon talah dimomokkan dengan fakta itu. hoho!

blog-tips-kurus berkata...

Aziela,
sabarlah nak.. hoho!

blog-tips-kurus berkata...

cci,
untungnya kamu! ;)

blog-tips-kurus berkata...

Telor P,
baiklah wahai pakar nutrisi.. :)

blog-tips-kurus berkata...

MamaEma,
amboii!! sempat lagi tu!

blog-tips-kurus berkata...

Kazen,
setuju! so tak yah le pakai girdle (betul ke eja ni??)

blog-tips-kurus berkata...

Mr Clive,
ok! ok! sangat berguna. (^.^)

blog-tips-kurus berkata...

Remy H,
saiz perlu ideal-senang beli baju readymade.. :)

blog-tips-kurus berkata...

Uncle G,
pengakuan!! hihi!

blog-tips-kurus berkata...

Abu,
sekeping je.. hhhmmmm...

blog-tips-kurus berkata...

Fakhruddin,
oh! aku suka telahanmu itu.. (perasan atlit!!)

blog-tips-kurus berkata...

bro akubiomed,
patutlah... lelaki suka sangat dgn JLo yek..!!

LinkWithin

related posts with thumbnails