Ahad, 29 Julai 2012

AWAS Dengan Ayat-Ayat Manis Sebegini

haiipppp!! AWAS tau!!

1. 'Akak/Abang tak yah jual barang. Tapi dapat untung dan banyak ganjarannya tau!!'.

2. 'Akak/Abang letak je duit. Duit boleh buat duit.. tau!!!

3. 'Akak/Abang beli atau labur sekarang. Boleh ambil barang kemudian.. tau!!'

4. 'Dijamin tiada risiko! Wang anda akan dikembalikan... tau!!!

5. 'Akak/Abang cuma perlu pos sahaja. Nanti orang tu akan bank in dalam akaun akak/abang... masyuuuuukkkk tau!!!

AWAS!! 
Itu ialah contoh ayat-ayat pelaris Skim Cepat Kaya/Piramid.
Kalau anda hampir terjebak, boleh hubungi talian di bawah:

a. Talian Aduan Pengguna    1800-886-800
b. Talian Jualan Langsung    1300-888-255
c. Talian Aduan TTPM         1800-889-811

atau layari kpdnkk.gov.my atau e-aduan.kpdnkk.gov.my

*adaptasi daripada flyers Siri Panduan Pengguna 2/2011(R). Harap2 info ini masih relevan..

 

25 ulasan:

Ardini Humaira berkata...

betul tu.. tak ada jalan mudah untuk dapat duit... kena usaha ;)

Waqheh berkata...

sy dah 2 kali terkono...ini semua rakan punya pasal..malu alah masuk le jugak..last2 terkantoi..hilang deposit..nasib tak gila..sebab masuk ciput jer keh3

the malay male berkata...

kena simpan nombor tu... mana lah tau terkena gak nnt.. huhu

Edy Fee berkata...

bgus share benda ni.slrg byk kes tipu

karatz berkata...

biasa kalau gua jumpa benda macam ni gua terus baca doa hambat syaitan.kalau dia tak panas jugak mungkin gua yang akan panas nanti.

ghost writer berkata...

bab skim2 nih aku malas nak layan. satu skim jer aku layan, skim saraan malaysia.

ghost writer berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tukang Karut berkata...

semua nak menipu je...

akubiomed berkata...

Didalam memberi amaran tetap ada yang terkena.

Asrul "iLham" Sany berkata...

nak berjaya, tiada jalan pintas... :D

Asrul "iLham" Sany berkata...

nak berjaya, tiada jalan pintas... :D

blog-tips-kurus berkata...

AH,
usaha sendiri > manis kan... :)

blog-tips-kurus berkata...

Waqheh,
you've learnt... :)

blog-tips-kurus berkata...

the MM,
hehe! persediaan... (>.<)

blog-tips-kurus berkata...

Edy F,
moga2 berguna... :)

blog-tips-kurus berkata...

karatz,
ish! ish! ish!
syaiton bertopengkan manusia iyekk!!

blog-tips-kurus berkata...

Ghost W,
waaaaahhhh!!!
lmbt lagi mau pencen bro.. (",)

blog-tips-kurus berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
blog-tips-kurus berkata...

TK,
semua nak cepat kaya... ;)

blog-tips-kurus berkata...

bro akubiomed,
kena > berhati-hati.. :)

blog-tips-kurus berkata...

AiS,
kalau kaya dgn menipu, tak berkat..

ghost writer berkata...

ada 4 tahun lebih jer lagi, pencen muda. haha

blog-tips-kurus berkata...

Ghost W,
tak ku sangka....


nak jadi bisnesman yek?? :-)

Remy hazza berkata...

ayat utk menjerat.....dah terkena.... baru terkulat!!!

blog-tips-kurus berkata...

Remy H,
rugi $$... tak sanggup!!

LinkWithin

related posts with thumbnails