Thursday, July 19, 2012

Pengalaman Seram di Jalan Ulu Yam

gambar ini seram tak??

Berikut adalah pengalaman seram saya dalam bulan Julai 2012. Ceritanya begini:

Pada 1 Julai 2012 yang lalu, saya dan rakan tidak sebaya menumpang kawan sebaya untuk pulang ke Kuala Lumpur. Kami bertolak selepas selesai solat Maghrib menaiki merz kawan saya itu dari Tanjung Malim. Memandangkan kawan saya ingin singgah di rumah abangnya di Batang Kali, maka dengan kuasa vetonya beliau memandu mengikut Jalan Ulu Yam.  hehehe!

Anda pernah melalui Jalan Ulu Yam? Jalannya boleh tembus ke Batu Caves. Agak menyeramkan tapi bagi saya first timer ni, ianya memang seram!! Tanpa kemudahan lampu jalan, keadaan jalannya yang  banyak selekoh, diiringi kilat petir sambil diselangi hujan gerimis dan kadangkala lebat... saya kesejukan dan sakit perut pulak tu!! Saya berdoa agar dapat sempat qadha hajat besar di tempat yang sepatutnya... 

****seramnya cerita Waris TV3 ni. ish! ish!**** (iklan)

Setelah hampir hhhmmmm... saya tak pasti berapa jam tempoh sebenar perjalanan kami tapi saya sangat bersyukur kerana kami berjaya melalui Jalan Ulu Yam yang menyeramkan itu. Kawan saya memang seorang pemandu yang hebat! Setibanya di kawasan jajahan Batu Caves, saya menerima satu mesej iaitu:

"ape ke mende tu??" 

aiikk?? ape menda ape? aku ade sent msg ke tadi?
maka dengan pantasnya Outbox disiasat dan mendapati mesej berikut:

Gp.71 jta gp.471gp.471

Apakah??? Adakah alien Ulu Yam cuba menjadikan saya perantara untuk menghantar mesej kepada seluruh rakyat Malaysia?? Apakah mesej sebenar yang hendak disampaikan? hhhhhhmmmmm... Mujur saya tidak menjadi mangsa penculikan misteri UFO macam di luar negara tuuuu....
Sekian.

17 comments:

EmpayarUtama said...

Huh seramnya. Dia pun dah pandai ghopenya ^_^. Itu bukan Java ke? Crita tergantung nih...

akubiomed said...

Aduhai tergantung lah pula. Pandai pancing. :-)

Unknown said...

wah.... alien??? hahahhaa..

Unknown said...

remy tak faham....... he3....
alien pun alien lah.......

Mak Lagenda said...

apa ke benda yg di sent tuh??

en_me said...

seram sangattt.. uhhuuu

Cendol said...

cis cisssss dan cissssss berkali kali!!

blog-tips-kurus said...

EU,
saye tahu JAWA je.. :-)

blog-tips-kurus said...

bro akubiomed,
memang ending macam itu je. :)

blog-tips-kurus said...

Boni K,
kod rahsia sang alien tuuu... :)

blog-tips-kurus said...

Mak L,
tak tau le mak. hoho!

blog-tips-kurus said...

Remy H,
kalaule bole contact depa kan... ;)

blog-tips-kurus said...

hajiMete,
sekian.. hehe!

blog-tips-kurus said...

Cendol,
sabar ye.. :-)

Shahidah said...

saper taw kisah seram di sg tua..ulu yam??? buatlh crita

Unknown said...

Sg tua , uluyam selangor , memang byk kemalangan jiwa . Ada kawan 2 orang saya ni dari danau nak naik ke batang kali balik pada jam 3 pagi . Selepas sampai dekat area sungai yang ramai dok mandi situ .. kawan sorang saya ternampak kelibat org tahan motor diorang tu . Lepas tu kawan lagi sorg ni tatau pape . Die terus kua n pecut la . Keadaan dah tegang sapa tak takut an . Haha . Tatau dah kawan die tu dah ditompang nya lembaga . Haha . Die ape lagi , memang xkan pusing lagi la . Pecot ar . Sampai kat 7eleven uluyam tu , kawan yg nampak tu . Cakap kat membe die . " ko xrasa pape ke remi ? Aq nampak belakang ko ade org tompang motor ko bhai .. pah sampai air bukit tu aq tak nampak dah . " kawan die apa lagi terus meremang la bulu roma . Kawannya hajat nak la terus balik hosteel kat genting highland . Tapi sayang , tak nak menempuh hutan yang seram buat kali ke - 2 . Haha . Die terus dok umah kawan die kat batang kali . Haha . Itu pon info dri kawan juga .

Unknown said...

Habis dah??

LinkWithin

related posts with thumbnails