Khamis, 28 Oktober 2010

Put On Weight!! ~ Tips To Work Out!


aku yg pemalu ....

FAKTA:
Antibiotik boleh mendatangkan beberapa kesan negatif kepada tubuh kita.
Contohnya mual-mual, tekak loya, sampai satu tahap nak telan air liur pon susah!
trauma!!

Yang paling best, antibiotik (gambar di bawah) ini boleh mengGEMUKkan badan
sebab sangat membuka selera makan (aku laa...). Memang berat aku naik 2 kg
sepanjang hampir 2 bulan on that pills. Sebab tu amik gambar tutup muka..
Mujurlah ada  penasihat amatur (yang >< sama je tu), sentiasa memantau
pemakananku. Walaupun doktor suruh makan 2biji x 2kali sehari, kesannya tetap
sama. Bukan aku pandai2 beli kat farmasi sebab ni ubat terkawal-mahal kot!
Syukurlah boleh claim..

Contoh Antibiotik: TETRACAP 250

Agen penaik nafsu M.A.K.A.N!!

Aku berazam untuk bersenam 1 jam sehari untuk mengalihkan perhatian/fikiranku
tehadap MAKANAN! Lagipon sambil2 motivate orang tu supaya turun BERSENAM!

TIPS TO WORK OUT: (lupa drpd mag ape, maybe Women Weekly)
1) Mesti mkn sikit - 1 jam sebelum b'senam
- semangkuk bubur/kekacang, pisang, epal etc.

2) Minum secawan kopi - 1 jam sebelum b'senam
- bantu kita b'senam > lama.

3) Don't cut Carbs - swap white carbs to BROWN ones
- kalau b'senam dgn teratur, mesti ambil karbohidrat yang BUKAN PUTIH!
- Karbohidrat penting sebagai sumber tenaga dalam diet kita.


6 ulasan:

si biskut berkata...

semangkuk bubur tambah kekacang campur dengan pisang disertakan dengan epal dan plus plak etc(macam2 lar..)tue buka sedikit punya makan.haha

blog-tips-kurus berkata...

si biskut,
aiyaakk!! kalu da mkn epal/pisang, x yah la mkn bubur yek! Frasa ayat mengelirukan yek??hohooo...:)

zai berkata...

bsenam dengan cara dancing pn mnarik gak. Sye suka menari nak hilangkn lemak badan ni.hehe.

Zikri Husaini berkata...

sejak akhir2 nie..jarang bersenam..huhu

blog-tips-kurus berkata...

zai,
sy pon suke berdansa (poyo) tapi cam x sanggup je tengok diri sendiri menari...:)

blog-tips-kurus berkata...

Zikri Husaini,
jgn senam yo-yo tau! nanti LEMAK2 jahat gelakkan kita! maluuuu....

LinkWithin

related posts with thumbnails