Khamis, 22 Mac 2012

Petua '88888' Elak Berat Badan Naik.


Petua 88888, 8 tu ada 5 tauuuu!!

Berat badan naik ialah penyakit tidak berjangkit.
Kalau berjangkit,  'habislah dunia...'.

Menteri Kesihatan bagi petua elak berat badan naik '88888' ni.
Sebelum tu, siapakah nama Menteri Kesihatan? (jaman sekolah dulu kena hafal nama menteri. nak temu duga pon kena ingat nama-nama menteri. huh!!).

ok, pandaaaaiiiii!!! Datuk Seri Liow Tiong Lai. Siapakah nama isteri beliau? hehe! bu chidao maaa..!
(ada kawan perempuan aku siap ingat nama isteri, suami, mak bapak, family etc ARTIS! kawan lelaki pon ada juga yang berpengetahuan am (kategori artis) ni...

Datuk Seri Liow Tiong Lai bagi petua elak badan naik iaitu amalkan kita mesti dan mesti amalkan Gaya Hidup '88888':
1. Makan sehingga 80% kenyang.
2. Makan malam sebelum 8 malam.
3. Minum 8 gelas air jarang.
4. Tidur cukup 8 jam.
5. Jalan kaki 8,000 langkah sehari.

*Ada berani??? 
sumber: Kosmo 20 Mac 2012

*Korang rasa kes culik Siti Nur Fatihah Mahadi tu ada konspirasi tak? 
Betul ke hari ini ada lagi kes budak perempuan berumur 15 tahun hilang diculik? Pahang lagi!!
Hari tu, anak Rozita Che Wan pon terhilang sekejap ye?





35 ulasan:

Suhami Ahmad berkata...

amboih...suma nombor manyak ong...

cik AngguR berkata...

kena amal nie

akubiomed berkata...

Tang tidur ada yang terlajak atau kurang 8jam. :-)

Asrul "iLham" Sany berkata...

saya tak diet, cuma berjalan kaki selama setengah jam setiap hari :D

si robot comel berkata...

semuanya 8,hehe.tapi mmg btul pun.

blog-tips-kurus berkata...

atok SA,
mereka kan suka nombor 8!! :-)

blog-tips-kurus berkata...

cik Anggur,
(sedap!!)
selamat beramal. :-)

blog-tips-kurus berkata...

bro akubiomed,
orang bandar selalu lawan nature.. ;)

blog-tips-kurus berkata...

AiS,
wah! tahniah kepada anda. (>.<)

blog-tips-kurus berkata...

si robot,
mreka ikut sunnah Nabi tu..

ghost writer berkata...

aku rasa aku mampu mengubahnya.. haha

the puffy clouds berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tukang Karut berkata...

err... tapi aku suka makan 8 kali sehari!

semutsengal berkata...

kalau ikut islam pun, tak digalakkan makan makanan berat lepas pukul 9.

betulkan jika aku salah ya.

dill berkata...

kene amalkan ni. dill dah tembam!

dill.

AkuMuzikFilem berkata...

susahnya nak kurus. senangnya nak gemuk. tak tahu bila dan bagaimana nak start. dulu pernah berjaya, sudah tak tahu camne nak ulanginya

AmirFX berkata...

Mmg selalu buat yang 88888 tu.. hihi..

tehr berkata...

Jangan pula ada yg gi tikam no ekor dengan no 8 ni
haha

blog-tips-kurus berkata...

Ghost,
hahahahaha!!!

blog-tips-kurus berkata...

puffy,
tokey beg pomot tu... :-)

blog-tips-kurus berkata...

TK,
rakyat M'sia memang macam itu... ;)

blog-tips-kurus berkata...

Semut S,
rasanya betul tu. makan alas perut je sebab tidur perut kosong pon tak elok..

blog-tips-kurus berkata...

dill,
sila jangan kurus! :-)

blog-tips-kurus berkata...

A-M-F,
masih ada ruang untuk penambahbaikan. huhu!

blog-tips-kurus berkata...

Amir,
voila!! (>.<)

blog-tips-kurus berkata...

bro tehr,
hoho! Cina memang suka no.8 tu.. :-)

d_LA berkata...

yg no.4 n 5 tu salu fail kot..hehe..

NurMisnan berkata...

ada dua perkara dalam senarai yg kadang2 susah manusia nak buat.. minum air dgn jalan kaki tuh.. tapi nak seribu daya kan.. =)

blog-tips-kurus berkata...

d_LA,
selalu stay up yek?? hhmmmm.. ;)

blog-tips-kurus berkata...

Nur M,
kalau orang < mampu, mereka > banyak jalan kaki...

~SaL IjOu~ berkata...

x penah igt nama menteri..ngeheh~

MawardiYunus berkata...

boleh amalkan nie

blog-tips-kurus berkata...

Sal,
haha! tipuuuuu... ;)

blog-tips-kurus berkata...

MY,
selamat beramal.. :-)

Alpha Lipid SD 2 Formula berkata...

6. amik 8 skup alpha lipid sd2 sehari utk kekal kurus dan sihat. hehe

LinkWithin

related posts with thumbnails