Selasa, 20 Mac 2012

'Gen Tamak' Punca Gemuk

camne boleh terbalik ni??!!

Bdnf = gen tamak, penyebab obesiti.

Kalau makan banyak tak reti nak berhenti, 
maknanya gen Bdnf tu gagal isyarat kimia ke otak 
untuk bagitahu otak bahawa perutnya sudah kenyang.  

sila baca Utusan hari ini segmen Luar Negara.
utusan online pon bagi berita penuh lepas 6 petang.
suruh kita beli suratlkhabar le tu.. 


46 ulasan:

Suhami Ahmad berkata...

apo lak terbalik tu?

JD Jen berkata...

Bkn psl Bdnf tu gagal bagi isyarat kimia kat otak, tp perut sendiri yg bagi isyarat "rejeki jgn ditolak" kt otak!
:p

NurMisnan berkata...

tak jatuh pla makanan tuh.. hik3

Raden berkata...

salahkan nasik!!

Asrul "iLham" Sany berkata...

selagi boleh makan katanya :D

Muaz Faris berkata...

wah, makanan tu melekat eh?

ayat org tak fikir.

Telor Power berkata...

mugkn betul juga....tapi macam saya ,nak kata tamak tu ada lah sikit2. tapi yg penting senaman

Telor Power berkata...

mugkn betul juga....tapi macam saya ,nak kata tamak tu ada lah sikit2. tapi yg penting senaman

CCICute Design berkata...

adeh.. sakit kepala terteleng nk tgk..muahah.. ^_^

blog-tips-kurus berkata...

atok SA,
ai tak bersalah.. huhu!

blog-tips-kurus berkata...

JD Jen,
..dan tak baik tak habiskan, kan..?! membazir itu amalan syaitonnn....

blog-tips-kurus berkata...

Nur M,
gambar je. hoho!

blog-tips-kurus berkata...

Raden,
yg tukang makan je yg TAK bersalah.. huh! (",)

blog-tips-kurus berkata...

AiS,
'ingat 5 perkara, sebelum 5 perkara..' hihi!

blog-tips-kurus berkata...

Muaz F,
haha! melekat di hati le bro. sodap!

blog-tips-kurus berkata...

Telor P,
makan sekilo, senaman pon kenalah sekilo yek?? huhu!

blog-tips-kurus berkata...

CCI Cute,
alaaa... sikit je. hoho!

James Alexander berkata...

orang tamak selalu kenyang...

ye dak ? kehkehkeh...

Latifah berkata...

hahaha...
ada betulnya di situ...
tapi kekadang selera makan tak ada, tak makan sehari, bila selera ada, makan pula tak berhenti. macam mana tu? ekekeke~~ ;p

blog-tips-kurus berkata...

JA,
hhhmmm... ye ke? haha!

blog-tips-kurus berkata...

Latifah,
hhmmmm... nak piyed kot!! hoho!

merahitujambu berkata...

ahahaha..cmtu nk gemok kena tamak la..XD

missSenget berkata...

kagum..!! mangkuk tu terbalik tp mee tak tumpah..


kehkehkeh..

tehr berkata...

Aku ni tak la tamak
Tapi aku juga tak suka membazir makanan
Hehe

AmirFX berkata...

Bukannya gen tetapi jin.. haha.. Gurau jer.. rasanya syaitan banyak sngt dalam badan kot..

Uncle Jonni berkata...

hahaha... jenuh nak terbalikkan monitor pc.....

AriF FaZDiLaH berkata...

tamak betui gen tu..

sahromnasrudin berkata...

salahkan pinggan yg besar sgt isi makanan hihihihhh

akubiomed berkata...

Ada hikmah sebalik kejadian sebagai contoh Appendik sebenar tidak perlu pun tak apa kepada manusia kerana ia boleh memudaratkan tetapi Allah tetap cipta ia.

ghost writer berkata...

dah dibagi makan sedap, maunya berhenti kalau dah licin. orang kata, tak baik membazir. :)

L berkata...

haha,, kalau sedap mmg susah nk berenti.. haha

jom tambah ilmu sikit..=)
http://lolz-l.blogspot.com/2012/03/turunnya-nabi-isa.html

LadyBird berkata...

kenapa ade org leh makan byk.. ade org makan sikit dah kenyang..

blog-tips-kurus berkata...

merahitujambu,
kesian si kurus ni.. ;)

blog-tips-kurus berkata...

missSenget,
kenala 'senget'kan kepala anda yek. hoho!

blog-tips-kurus berkata...

bro tehr,
hehe! amalan biasa tu..

blog-tips-kurus berkata...

Amir,
..dah lupa Basmallah, syaitonn pon ikot masuk. ;)

blog-tips-kurus berkata...

Uncle J,
lalalala.. (>.<)

blog-tips-kurus berkata...

Arif,
gen haloba!!

blog-tips-kurus berkata...

Sahrom,
hehe! guna yg kecik je ye. :)

blog-tips-kurus berkata...

bro akubiomed,
macam sel darah putih, kan..!! :-)

blog-tips-kurus berkata...

Ghost W,
orang kita yg sangat sinonim dgn frasa itu. :-)

blog-tips-kurus berkata...

L,
biasa la tu. hoho!

Insya Allah, pasti akan ke sana. :)

blog-tips-kurus berkata...

LadyB,
abdomen kecik kot. (^0^)

semutsengal berkata...

kalau upload terbalik, urat saraf apa pulak yang rosak?

blog-tips-kurus berkata...

Semut S,
saraf kat medula oblongata pc ni.. ;)

~SaL IjOu~ berkata...

baca surat khabat online je,jimat..hee~

LinkWithin

related posts with thumbnails