Jumaat, 2 November 2012

Uban Tidak Makin Banyak Kalau Dicabut

contoh lelaki 50-an yang belum beruban

Kalau umur dah 40-an, ubat makin banyak. Biasanyalah! Tapi Nassier Wahab tu dah 50 tahun dan kekal awet muda. Apa rahsianya? Kenalah tanya beliau.

'Jangan cabut uban! Nanti makin banyak..'
Sebenarnya rambut-rambut anda tu memang sedang dalam proses beruban atau mungkin anda tu pewaris keturunan mudah beruban. Kena redhalah kan.. Takpon anda selalu tertekan. Yelah, kerja selalu stressssssss.. (banyak S menunjukkan sangat banyak stress!).

Kalau anda dah beruban walaupun rasa kurang stress sama ada di tempat kerja, di rumah mahupun di asrama, mungkin anda ni kurang zat nutrisi atau hormon tidak seimbang. Segeralah dapatkan rawatan ya dan jangan bawa balik masalah pejabat ke rumah. Enjoy your life! (>.<)




  

8 ulasan:

AkuBiomed berkata...

Kalau rambut beruban kacak apa macam aktor Richard Gere. :-)

blog-tips-kurus berkata...

bro akubiomed,
dia itu memang kacak lo! :)

boni kacak berkata...

wah..jadi semua tu tipu belaka la ye?

Remy hazza berkata...

selagi uban tu tak membahayakan dan sakit...... remy redha jer.....
faktor usia.....

MawardiYunus berkata...

saya umnur 23 pn dh ada uban naik huuhu

Hazmin berkata...

Kalau rambut beruban dan poket lebat, rasanya tiada masalah... Hehe

Uncle Jonni berkata...

anggaplah saja kita mempunyai rambut blonde... huhuhuhu

azstory berkata...

dgr kat radio suria pasa dia ni, dia cakap dia kekal mudah coz dia dah set minda dia utk kekal muda dgn usia 28,29.. doktor yg cek dia pun bagitau yg sistem badan dia memng seorang lelaki yg berusia 28,29.. terkejut jgk dengar..

LinkWithin

related posts with thumbnails