Jumaat, 9 November 2012

DIY Masker Madu Untuk Jerawat


Si kecil tanpa jerawat..
'Resipi' masker ini adalah untuk orang yang ada masalah jerawat je.

1. Campur 1 sudu teh (kenapa tak sudu kopi ya??) madu dan sebiji perahan limau nipis.

2. Kacau rata.

3. Setelah cuci muka, sapukan masker tadi pada wajah mulus polos anda. Elakkan bahagian mata ya. Seeloknya sapu guna berus khas. Camne ntah rupa paras berus khas tu..

4. Biarkan selama 3/4 jam iaitu 45 minit.

5. Cuci muka dan lap dengan tuala bersih. Itu je..

*Mingguan Wanita April 2009


9 ulasan:

khaifaiz berkata...

boleh cuba ni... kena cari madu lu.. yg tiruan x boleh kan... huhuh

fadzli Amir berkata...

Salam....heheheh...nasib baik aku takde jerawat, kalu tak berguna gak la...hehehehe

sahromnasrudin berkata...

assalamualaikum..apa khabar tuan belog...semoga sihat walafiat disamping keluarga tersayang...

Remy hazza berkata...

petua yg simple....... boleh semua try...

boni kacak berkata...

best betul petua2 kat sini.simple2 je..

Azlan Strider berkata...

betul tu..air limau kalau kena kat mata pedih giler tuh...hehe..tapi petua nie memang simple dahn senang..hehehe

Regards,
-Strider-

sitiezahim berkata...

nak hilangkan jeragat..huhuhu

Tihara berkata...

as salam,

bagus jugak petua ni..thanks sharing :)

the malay male berkata...

Dah Byk dah kesan jerawat kat muka ni

LinkWithin

related posts with thumbnails