Khamis, 4 Julai 2013

Tips Cinta Tanda-tanda Bos Anda Sedang Angau Bercinta

Dalam dunia ini, ada dua perkara yang kita tak boleh pilih.
Pertama ialah ayahanda dan bonda yang dicintai.
Kedua ialah bos yang disayangi. 
hhhmmm... dihormati lebih sesuai rasanya.  
(di mana pernah baca ayat ni ye?)

credited edward-snowden.net

So, bagaimanakah hubungan anda dengan bos anda?
Jangan pelik kalau bos anda berkelakuan sedikit lain kerana mungkin bos anda itu sedang 'di alam fana cintaaaaaa...', lagu Fotograf kan? Mari kita spotcek bos kita. hihi! 

Kalau bos anda ada menepati ciri-ciri di bawah, mungkin dia sedang sangat berbahagia.

1. Menukar henpon baru dengan tidak semena-mena.
Seiring dengan teknologi smartphone katanya..

2. Ayik sumbat handsfree je telinga beliau.
Katanya sedang dengar lagu..
(rock kapak ke jiwang tangkap leleh? eeewwwww!!)

3. Mula bertukar identiti, gaya pemakaian..
 
4. Produktiviti beliau menurun.
Maknanya lambat je semak laporan..

5. Kurang fokus.
Maklumlah.. asyik ada SMS masuk, call in jek...

6. Sudah kurang prihatin dengan staf-stafnya, tidak seperti dulu kala.. 
Staf sendiri dianaktirikan! huhu!

7. Memberi alasan berbeza kepada staf-stafnya apabila terpaksa EL.

Sape kantoi!!??

8. Mula datang lambat ke pejabat.
Sebab ada hal yang sangat tidak dapat dielakkan. Padahal sebelum ni lain..

9. Gaya tatabahasa yang berbeza.
Asyik menjurus ke arah kecintaan.. kewanitaan.. dan lain-lain ke---an lagi. 

10. Itu je. Kije! kije!








 


12 ulasan:

AkuBiomed berkata...

Bos juga insan biasa. Itu kalau suruh tenyeh KPI lebih sikit tentu bagi. :-)

Sarah Mohd Saleh berkata...

Kikiki, boss den pempuan, dok period jek ari2

boni kacak berkata...

macam berlaku kat bos awak je tu.hahaha

the malay male berkata...

bukan bos je..org bawah pun selalu camni kalau dah start bercinta

Remy hazza berkata...

alhamdulillah...bos remy sporting dan cukup memahami......

Tukang Karut berkata...

nasib baik akuk yang jadi bos...eh?

blog-tips-kurus berkata...

bro Akubiomed,

yee...
lelaki ade 4 kuota le tu kan!

blog-tips-kurus berkata...

Sarah,
o' oooooooo...

hihi! ur bos < kasih sayang tu..

blog-tips-kurus berkata...

Boni K,
hhhmmm...

'tiada ulasan'. :-)

blog-tips-kurus berkata...

the MM,
ye.
irulah lumrah hidup. ;)

blog-tips-kurus berkata...

Remy H,
tu yg sayang nak resign kan..

:-)

blog-tips-kurus berkata...

TK,
ye bos..

jangan nakal-nakal yek!!

LinkWithin

related posts with thumbnails