Monday, April 22, 2013

Chamang Waterfall Kawasan Maut

kawasan maut di Chamang. hehe!

Carta statistik kemalangan di
Hutan Lipur Chamang

Air Terjun Chamang yang mengalir sangat deras

penduduk Malaysia yang sedang
bermandi-manda di Air Terjun Chamang

di tepi parkir Air Terjun Chamang

Kanak-kanak bawah umur
di gigi Air Terjun Chamang

jalan masuk ke Air Terjun Chamang

Air Terjun Chamang terletak di Bentong, hanya beberapa kilometer selepas bandar Bentong, ini kalau jalan menghala ke Raub. Faham kan?

Jalannya sudah cantik dan lebih selamat sekarang berbanding 10 tahun lalu. Kawasan parkirannya pon sudah besar, ada gerai menjual makanan dan keperluan asas seperti pelampung, baju dan seluar. Pakaian dalam rasanya tidak dijual di sini. Harap maklum. (>.<)

Tandas ada tapi syukurlah kami tidak ada kepentingan mendesak untuk menggunakan tandas. Suraunya? pon tidak perasan sebab tepat jam 1.00 petang kami bergegas pulang ke rumah kakak di Desa Damai berhampiran kawasan Air Terjun Chamang. hehe! In fact, kami belum habis explore kawasan air terjun Chamang ini.

*pagi-pagi Isnin dah spoilt mood sebab pemandu lelaki kereta Malaysia bernombor BKC 6--- yang memandu secara berbahaya di depan DBKL Jalan Raja Laut. watch out man!!






4 comments:

nini said...

bestnya air terjunnnnn......

NasQ said...

berterima kasih la dengan aku... penat aku design balik jalan ni tau...

sitiezahim said...

selalunya, saya lebih rela tidak mandi sepenuhnya di tempat air terjun sbb tak sanggup masuk public toiletnya..huhu..btw chamang ni penah pegi time dolu2, time aktip ber outdoor..:D

Anonymous said...

Aku baru sahaja bawa famili mandi air terjun minggu lepas.

LinkWithin

related posts with thumbnails