Khamis, 2 Januari 2014

Khamis Pertama 2014 Mari Menabung

Seronoknya kerja hari pertama 2014!
(ayat psiko diri sendiri).
Khamis pertama 2014 tapi pakai baju batik lama je..

Untuk cari mood happy bekerja, 
mula-mula kira duit tabung ladybird dulu.
New header pon tepek gambar duit tabung ladybird. 
Comel kan!? 

Tabung 2013,
sikit-sikit lama tak jadi bukit pon!

syiling untuk kedai runcit depan rumah

Duit syiling Malaysia banyak mengalamai transformasi.
Korang ada simpan lagi duit syiling seringgit dan satu sen?
50 tahun lagi, kita boleh jual. hoho!

Duit syiling RM1 dan 1 sen yang lama
  
Sempena tahun baru Masihi 2014 ni, 
saya ajak geng whatsapp group family untuk menabung. 
Paksa nephews and nieces to save at least 50sen per day.
So hari ini, saya simpan 40sen. 
Bolehlah kan.. hihi!

Tanda marker pink untuk tabungan 2014

Ini Wok Slim yang mula menabung semalam. 
Saya nak jugak tabung 1Malaysia tu!!

Tabung 1Malaysia Wok Slim 

10 ulasan:

AkuBiomed berkata...

Selamat menambung. Sedikit-sedikit lama-lama jadi bukit. :-)

Bin Muhammad berkata...

2014 tahun yg penuh mencabar...semuanya naik. Eloklah kalau dapat menabung :)

blog-tips-kurus berkata...

Bro Akubiomed,
tak jadi bukit pon.. ;)

blog-tips-kurus berkata...

BM,
umur pon naik.. :)

Mama Zharfan berkata...

selamat menabung :)

ewanthology berkata...

malas nak menabung syilling... mesin syilling kat bank selalu rosak..huhu

Azhafizah Md Nor berkata...

seronok sangat menabung bila tengok makin bertambah makin bersemangat menabung!

blog-tips-kurus berkata...

Mama Z,
selamat.. :-)

blog-tips-kurus berkata...

ewan',
kena bagi coins tu ke kedai runcit jek..

blog-tips-kurus berkata...

Azhafizah,
kan! kan!

(>.<)

LinkWithin

related posts with thumbnails