Thursday, July 5, 2012

Wanita Paha Besar

tengok-tengok jeeeeeeeeeeeee!!!!

Anda bersaiz epal, pear atau choo kiok?
opss!! durian tak masuk list!! sape la yang mula-mula samakan body dengan buah ni.. (",)

Sebelum tu, bagaimana dengan muka surat pertama buku baru anda?
Semalam dah Nisfu Syaaban... cepat setelkan 'hutang'!! (friendly reminder)

Di London – Satu kajian kumpulan penyelidik Universiti Oxford di Britain mendapati wanita yang memiliki punggung dan paha besar kurang berisiko diserang sakit jantung dan kencing manis. Kumpulan saintis itu menyatakan lemak punggung dan paha boleh mengurangkan kesan protein cytokine iaitu penyebab keradangan dan arteri tersumbat.
Ia berbeza dengan sel lemak di bahagian perut yang dikaitkan dengan penyakit jantung dan diabetes kerana ia mengandungi cytokine yang tinggi.
Lemak punggung dan paha turut mengandungi sejenis hormon bagi melindungi salur darah dan bertindak mengawal kandungan gula dalam darah serta mempercepatkan pembakaran lemak.
“Lemak di sekitar punggung dan paha berbeza dengan lemak di perut. Terdapat lemak yang baik dan buruk sama seperti kolesterol berfaedah dan kolesterol yang berbahaya,” kata ketua kajian tersebut, Dr. Konstantinos Manolopoulos (jenuh nak nyebut!!)
Menurutnya, selebriti berpunggung besar seperti Jennifer Lopez (JLo) dan Beyonce merupakan contoh ikutan lebih baik bagi kesihatan wanita berbanding model yang kebanyakkannya bertubuh kurus dan kurang kandungan lemak seperti Kate Moss. Selebriti lain yang mereka lupa nak sebutkan ialah Fafau Fara Fauzana dan blogger ini. hik! hik! Diharap jangan sengaja muntah. Nanti batal puasa..

sumber: lupa la salin dari mana... maafkan!

*berguna rupanya lemak-lemakku ini... (>.<)

Monday, July 2, 2012

Tutorial Melipat Seluar Kecil


aksi yang tiada dalam EURO 2012

Sepanyol juara Euro 2012, 4-0 tuuuuuuuu!!!
Penonton kecewa sebab perlawanan akhir tak seperti yang diharapkan. Itali macam berserah je.. Walau apa pon keputusannya, tak effect kat aku pon!! Memang dah lama minta cuti. Best cuti Senin yang indah ni. 

OK, entri ini khas untuk anda yang selalu berpergian bertugas di luar kawasan (outstation). Ia mungkin boleh membantu anda meningkatkan mutu skil melipat pakaian. 'Seluar kecil' yang dimaksudkan ini ialah semua seluar berbentuk seperti segi tiga - macam gambar model di atas. Harap Uncle Jonni (beliau lagi) tak meroyan sebab ambil gambar tanpa ijin ... 

Memandangkan pembaca blog ini semuanya berkarisma lagi fast-learner, makanya silalah ulang kaji sendiri tutorial bergambar berikut mengikut daya pemahaman masing-masing. Tiada video Youtube pasal acik tak reti le nak buat!!


A
B
C
D
E


Sangat faham dan mudahkan?? Siap dengan penuh bergaya!! Terserlah kredibiliti anda sebagai seorang yang sangat organised! Sebelum masuk dalam bagasi, isi dalam sarung khas dulu. Plastik pon ok. Mane la tau, kot bagasi tu terbuka ke... Kuranglah sikit risiko barang peribadi kita bertaburan..

*Apabila dah lipat comel macam tu, asingkan daripada stoking anda. Takut salah faham nanti.. Kang ada yang bawa extra seluar kecil instead of socks ke pejabat!! 

LinkWithin

related posts with thumbnails